Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La campanya "Trobat a Mataró" vol impulsar el comerç com un dels atractius turístics de la ciutat

Escoltar

La campanya "Trobat a Mataró" vol impulsar el comerç com un dels atractius turístics de la ciutat

La presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica, Alícia Romero, ha presentat avui en roda de premsa la campanya "Trobat a Mataró", que pretén impulsar el comerç com un dels atractius turístics de la ciutat. La iniciativa forma part del Pla per a la Promoció de la Ciutat elaborat per l'IMPEM.

La campanya de comunicació reforça la identitat de Mataró com a ciutat comercial i, per tant, com a destinació alternativa per a aquest tipus de turisme. Amb el lema "Trobat a Mataró", la campanya fa incís en el fet que la ciutat té una oferta comercial prou variada com per trobar als seus establiments pràcticament qualsevol article.

La iniciativa es caracteritza tant pels objectius que planteja com per la metodologia participativa utilitzada per a la seva definició.

Objectius

Tot i que l'objectiu principal de la campanya és el de promoure Mataró com a destinació de turisme de compres, hi ha altres objectius paral·lels, com són:

  • incrementar la vinculació del comerç local amb el posicionament turístic "Mataró ciutat mediterrània",
  • captar nous consumidors de l'entorn i evitar fugues comercials fidelitzant els clients ja existents,
  • complementar la comunicació amb informació d'interès vinculada a l'acte de compra (transport públic, aparcaments, accessibilitat a la ciutat, etcètera).

Metodologia participativa

El sector comercial de la ciutat ha tingut una participació directa a l'hora de definir, a partir de la realitat comercial de la ciutat, quins eren els missatges clau per captar nous consumidors o fidelitzar els ja existents. Les aportacions del sector han estat recollides a partir del desenvolupament de vàries sessions de grup dinamitzades per un expert.

Missatge i suports

La campanya de comunicació centra el seu missatge en dos aspectes clau:

  • l'àmplia oferta comercial existent a la ciutat, que permet trobar-hi una gran diversitat de productes procedents de diferents indrets del món sense necessitat de desplaçar-s'hi;
  • els avantatges que suposa la realització de l'acte de compra en una ciutat amb les característiques de Mataró i del seu comerç (proximitat, tracte personalitzat, comoditat, etc.).

S'hi han instal·lat banderoles i mupis, tant al centre i barris de Mataró com a municipis propers. També hi haurà pancartes als autobusos interurbans. Un altre dels suports utilitzats és una postal que incorpora la ubicació sobre el plànol de tots els mercats que hi ha a la ciutat, i que s'ha distribuït tant als mateixos mercats com a totes les oficines de turisme de Catalunya. A més, la campanya inclou anuncis en premsa i ràdio i està present al web municipal.

Tot i que el llançament de la campanya es produeix en unes dates comercialment estratègiques, com és la proximitat de les festes de Nadal, el seu missatge és polivalent i adequat per difondre'l durant altres èpoques de l'any. En aquest sentit, al marge de futures campanyes promogudes per l'IMPEM, s'ofereix al sector comercial la possibilitat de que es faci seu l'eslògan i el contempli per a les seves pròpies campanyes de promoció comercial.

La campanya ha suposat una inversió de 30.000 euros.