Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El TecnoCampus i la UPF apropen la universitat a alumnes de batxillerat amb escassos referents universitaris

Escoltar

El TecnoCampus i la UPF apropen la universitat a alumnes de batxillerat amb escassos referents universitaris

Els estudiants del TecnoCampus faran de mentors dels alumnes de l'Institut Miquel Biada

El TecnoCampus col·labora amb la Universitat Pompeu Fabra, a la qual estan adscrites les seves escoles universitàries, en el projecte Horitzons, un programa de voluntariat que pretén facilitar referents i algunes estratègies universitàries a alumnes de batxillerat sobre què suposa estudiar a la universitat i com fer-ho. 

 


És la primera vegada que estudiants del TecnoCampus hi participaran com a mentors, en una prova pilot que es desenvoluparà a Mataró de la mà de l’Institut Miquel Biada. El programa l’han presentat aquest migdia el regidor d’Ensenyament, Miquel Àngel Vadell; la directora de serveis i projectes universitaris del TecnoCampus, Montserrat Vilalta; la representant del Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement de la Universitat Pompeu Fabra, Carme Hernández; i la directora de l’Institut Miquel Biada, Fàtima Prat.

 


El projecte Horitzons és un programa d’innovació i transferència social que va néixer arran de l’interès d’un conjunt de professionals i docents de la UPF en l’àmbit de la responsabilitat social universitària. El programa busca motivar els joves, desmitificar la universitat i fer-la més propera, entre sectors socials que hi estan poc familiaritzats. Tot això s’aconsegueix a través de sessions i xerrades que un equip d’estudiants voluntaris realitza als instituts, on es treballen diferents competències i s’ofereixen recursos d’aprenentatge que compensen la manca de referents i el potencial risc d’abandonament dels estudis universitaris que encetin posteriorment.

 


Per la seva banda, els estudiants voluntaris del TecnoCampus treballaran competències com el compromís social, la competència comunicativa, el treball en equip, la planificació i l’empatia. La seva participació es reconeix amb dos crèdits de Reconeixement d’Activitats Universitàries (RAC).