Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ja es coneixen els cinc finalistes que passen a la segona fase del Concurs d’idees del Pla d’Impuls al Centre

Escoltar

Ja es coneixen els cinc finalistes que passen a la segona fase del Concurs d’idees del Pla d’Impuls al Centre

Els equips seleccionats disposaran d’uns 100 dies per presentar les seves propostes

 


El jurat del Concurs d’Idees del Pla d’Impuls al Centre ja ha seleccionat els finalistes que passen a la segona fase. D’entre els 23 equips que es van presentar a la primera fase, el jurat ha hagut de valorar tal com es preveia a les bases d’aquest concurs aspectes com ara la faceta multidisciplinar dels equips candidats, l’experiència dels professionals integrats als diferents equips i els resultats obtinguts en la seva trajectòria en les matèries objecte del concurs així com les idees prèvies que plantegen en relació a les seves propostes d’actuació pel centre de Mataró. Ara els cinc equips seleccionats disposaran fins al 18 d’octubre, uns 100 dies hàbils, per a presentar les seves propostes finals.


 


Els equips finalistes són:


- Ariadna Perich Capdeferro. D’aquest equip destaca entre d’altres la seva experiència en la regeneració urbana del nucli antic de Tarragona.

- UTE Ravetllat Arquitectura – B2B Arquitectes. Aquest equip avala la seva experiència amb projectes com el de la Superilla al voltant del mercat de Sant Antoni i la mateixa rehabilitació del mercat.

- Jordi Henrich Monràs, ARQ. Aquest equip presenta l’autoria del projecte d’espais públics del Port Vell i la Barceloneta així com el projecte de xarxa col.laborativa de la ciutat de Gouda (Holanda).

- UTE 6 – Mataró. Aquest equip avala la seva experiència amb actuacions com la intervenció de recuperació del centre històric de Balaguer i la proposta de revitalització del barri del Reg d’Igualada.

- Pere Serra, Arquitectura SLP. Aquest equip presenta com a projectes la intervenció integral als barris de Santa Caterina i Sant Pere de Ciutat Vella.


 


Aquesta segona fase requereix el desenvolupament de les propostes finalistes entorn d’una estratègia integral, que incorpori una visió holística del territori, i que es desenvolupi amb més detall en els tres apartats que són objecte del concurs: espai públic i paisatge urbà, intervenció a l’eix central i edificació i mixticitat d’usos.


 


Cadascun dels 5 equips finalistes són beneficiaris d’un premi de 10.000 € i el guanyador del concurs rebrà un premi addicional de 10.000 € més.


 


L’objectiu d’aquest concurs d’idees és dissenyar una estratègia i un model que inclogui accions econòmiques, urbanístiques, arquitectòniques, de mobilitat, així com de dinamització econòmica, cultural i social que permetin impulsar el Centre com a motor d’activitat cultural, de comerç i turística integrada dins d’un únic discurs que posi en valor el seu llegat històric i patrimonial.


 


Avui s’ha portat a terme una trobada informativa entre representants de l’Ajuntament de Mataró i els membres dels equips finalistes per tal de facilitar informació detallada i complementària en relació a àmbits vinculats al concurs i que són importants pel desenvolupament d’aquesta segona fase. A partir d’aquesta trobada conjunta i per tal de vetllar per la màxima transparència i objectivitat tal i com preveuen les bases, els equips només podran contactar amb l’Ajuntament per aspectes molt concrets i de forma totalment anònima, mitjançant pseudònim, i les respostes a les possibles consultes seran facilitades de forma simultània a tots 5 equips.