Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Servei de Mediació Ciutadana ha atès prop de 400 casos durant el 2020

Escoltar

El Servei de Mediació Ciutadana ha atès prop de 400 casos durant el 2020

El 21 de gener se celebra el Dia Europeu de la Mediació per commemorar la data en que l’any 1998 es va aprovar la Recomanació sobre Mediació Familiar en el marc del Consell d’Europa.

El Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró ha atès 392 casos durant el 2020 -293 han estat nous expedients i, 99, expedients oberts durant el 2019-. El nombre de persones beneficiàries directes del Servei ha estat de 1.764 i la influència indirecta -entesa com la repercussió de l’acció mediadora en l’entorn-, ha estat de 4.700 persones.

Aquestes dades es fan públiques coincidint amb la celebració del Dia Europeu de la Mediació que se celebra avui, 21 de gener. Mataró se suma a la celebració d’aquesta data amb la voluntat de donar visibilitat a aquest procediment de resolució de conflictes en què les parts enfrontades, mitjançant el diàleg, arriben a una solució consensuada amb el suport d’un professional mediador imparcial i expert que té com a finalitat que assoleixin per elles mateixes aquest acord satisfactori.

El Servei de Mediació Ciutadana de Mataró forma part del programa de mediació ciutadana de la Diputació de Barcelona, integrat per una xarxa de 46 serveis locals -42 ajuntaments i 4 consells comarcals- i un servei itinerant de mediació ciutadana que es desplaça als municipis que no compten amb un servei propi.

 

Casos i tipologia

Pel que fa a la tipologia dels casos atesos durant el 2020, 170 han estat referents a relacions interpersonals, principalment degut a sorolls (64), problemes de convivència (35), malentesos per problemes de comunicació (20), obres (20), humitats (11) o animals domèstics (11). Després dels casos referents a relacions interpersonals hi trobem els expedients de mediació residencial (106), mediació familiar (61) o en comunitats de veïns (14), entre d’altres.

Aquest 2020, i després de vuit anys, el Servei de Mediació Ciutadana ha donat per finalitzada la mediació residencial -que acostumava a suposar un 50 % del total de casos atesos pel Servei de Mediació Ciutadana en els últims exercicis-, redirigint-los en l’actualitat al nou Servei Integral d’Atenció a l’Habitatge des d’on es gestiona, atén i assessora aquelles persones que pateixen risc de pèrdua de l’habitatge habitual.

Publicat a