Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’IMPEM destina 72.800 euros a convenis amb entitats d’àmbit comercial i hostaleria

Escoltar

L’IMPEM destina 72.800 euros a convenis amb entitats d’àmbit comercial i hostaleria

L’objectiu és ajudar a desenvolupar plans de dinamització i programes d’activitats

La presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, el president de la Unió de Botiguers de Mataró (UBM), Jordi Vallcorba, el president de l'Associació de Comerciants i Professionals del Nou Centre de Mataró, Jordi Llargués, la presidenta de l’Associació de Venedors del Mercat de la Plaça de Cuba, Anna Carreras i el director del Gremi d'Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme, Josep Lluís Martí, han signat avui els convenis de col·laboració relatius a l’any 2010.



L’import total destinat per l’IMPEM a aquests convenis es de 72.800 €. Durant l’acte de signatura també s’ha presentat una avenç de les dades més destacades del segon Observatori Comercial de Mataró relatives a l’any 2009.


Aquests acords, signats per quart any consecutiu, busquen la col·laboració de l'IMPEM amb les entitats d'àmbit comercial i d'hostaleria de la ciutat i tenen per objecte finançar els plans de dinamització comercial previstos per aquestes entitats durant el 2010, prestar assessorament tècnic i actuar com a intermediaris entre les associacions i l'Ajuntament.

 

 

Principals novetats



Entre les principals novetats dels convenis d’enguany destaca la utilització per part de l’Associació de Venedors del Mercat de la Plaça de Cuba dels nous espais de dinamització del mercat, com l’Espai Joc, l’Expo Espai i l’espai e-Àgora per a aquelles accions promogudes directament per l’associació.

 

Altres novetats són la col·laboració entre Comerç Mataró Centre (UBM) i l’IMPEM per tal de promoure accions de dinamització que fomentin la ruta comercial audioguiada, la col·laboració de l´IMPEM en la possible organització de Firatast com una de les novetat dins el pla de dinamització anual de Bulevards de Mataró i també la col·laboració de l’IMPEM en les noves Jornades del peix i marisc 2010, organitzades pel Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme.

 

Un dels continguts a destacar en els convenis és el suport i/o intermediació en aquelles accions definides i consensuades amb les entitats comercials, encaminades a fomentar la cooperació entre les diferents entitats associatives que representen al sector en l’àmbit municipal de Mataró.

Un altre dels aspectes introduïts aquets any, és la possibilitat per part de les entitats comercials de la ciutat d’ocupació de la guingueta a la plaça Santa Anna - La Rambla per dur a terme activitats de difusió i promoció organitzades per aquestes.

 

 

Compromisos establerts

 

Les entitats signants col·laboraran en els projectes de formació-treball que es puguin fomentar des de l’IMPEM, acollint alumnes treballadors/es per al desenvolupament del seu treball pràctic.

A més, també participaran en les accions de conciliació, en el marc de la responsabilitat social de les organitzacions, que s’acordin al llarg de les reunions desenvolupades entre l’IMPEM i les entitats del sector comercial.

 

Quant a l’import destinat, aquest 2010 ha estat reduït un 20% respecte l’any passat. Aquest any es reparteix de la següent manera, l´IMPEM col·labora amb la Unió de Botiguers de Mataró amb un finançament de 52.000 € per dur a terme els seus plans de dinamització; amb l’Associació de Comerciants i Professionals del Nou Centre de Mataró, l’IMPEM amb 11.200 € destinats també a donar suport a les activitats previstes al seu pla de dinamització; i amb l’Associació de Venedors de la Plaça de Cuba i el Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme amb 4.800 € per a cadascuna amb l’objectiu de finançar també el seu pla d’actuacions pel 2010.

 

 

Observatori Comercial de Mataró

 

Quant a la presentació de les dades de l’Observatori Comercial de Mataró se senyala com a hàbits de les persones que compren a Mataró que l’adquisició de productes de consum freqüent es concentra al petit comerç de proximitat i al supermercat.

 

Respecte al grau de satisfacció de les persones que consumeixen a Mataró, es destaca positivament la qualitat, l’oferta comercial i els horaris. Quant a valoracions negatives se senyala  l’adaptabilitat dels espais per a persones amb mobilitat reduïda. Aquestes valoracions són inferiors a les del 2008.

 

Pel que fa a les característiques de l’oferta comercial de Mataró, les dades mostren que es tracta en la major part d’empreses de dimensions reduïdes en nombre de treballadors i superfície. Les empreses comercials de la ciutat es caracteritzen per tenir molta rotació i ser molt dinàmiques. La valoració que fan els empresaris i empresàries comercials respecte a la marxa del seu negoci és de 6,02 punts de mitjana. La mitjana de l’any 2008 va ser de 6,22.