Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Prop de 10.000 visitants atesos a l'Oficina de Turisme i al punt d'informació turística fins al 15 d'agost

Escoltar

Prop de 10.000 visitants atesos a l'Oficina de Turisme i al punt d'informació turística fins al 15 d'agost

1.855 persones han participat a les rutes i visites programades per l'Ajuntament

Mataró ha atès 9.473 persones entre l’Oficina de Turisme i el nou punt d’informació turística situat al Centre Cívic Cabot i Barba entre l’1 de maig i el 15 d’agost, un 31,56 % d’usuaris més que en el mateix període de l’any passat. En concret, 7.396 persones s’han adreçat a l’Oficina de Turisme (La Riera, 48) i 2.077 al punt d’informació turística del Centre Cívic Cabot i Barba (plaça de Miquel Biada, 5), obert des de l’1 de juliol. 

 


Pel que fa a l’origen dels visitants estrangers atesos, un 44,07 % són procedents de França; un 13,56 % del Regne Unit; un 9,14 % dels Països Baixos; un 6,51 % d’Alemanya i un 4,11 % d’Itàlia.

 


Segons l’enquesta de valoració Ratenow, els usuaris de l’Oficina de Turisme valoren els horaris d’obertura amb un 3,5 sobre 5; l’espai amb un 3,9 sobre 5; l’acollida i tracte rebut amb un 4,06 sobre 5; la qualitat de la informació rebuda amb un 3,95 sobre 5; el material de suport amb un 3,4 sobre 5 i l’experiència turística amb un 4,7 sobre 5.






Rutes i visites guiades




1.855 persones han realitzat alguna de les rutes i visites guiades i audioguiades que s’han programat a la ciutat entre l’1 de maig i el 15 d’agost. Un 54 % dels usuaris d’aquestes visites les han valorades amb un 10 sobre 10 i, un 30,4 % les han valorades amb un 9 sobre 10.

 


El perfil majoritari que realitza aquestes visites guiades és dona (62 %) entre 40 i 65 anys (63 %), procedent del Maresme o de la província de Barcelona (49 %), seguit de Mataró (42 %).

Pel que fa a les visites audioguiades, un 22 % dels usuaris procedeixen d’Itàlia, un 17 % de França, un 10,5 % de Mataró, un 10,5 % de Barcelona, un 7,2 % de la resta de Catalunya, un 4,5 % de la resta d’Espanya i un 4,5 % de Rússia.

 


En quant als idiomes demanats per a les audioguies, un 31,4 % la demanen en català; un 24,9 % en castellà; un 21 % en francès; un 16,2 % en anglès i un 7 % en rus.

 


En referència al grau de satisfacció, el 80 % aplaudeixen les explicacions de les audioguies; un 82 % valoren positivament el fet de poder-se organitzar la pròpia visita; i el 98 % qualifiquen el circuit de molt adequat.




Wifi platges


El servei de wifi gratuït per als banyistes de les platges de Sant Simó, Varador i el Callao l’han utilitzat 3.981 persones, un 115 % d’usuaris més que l’any passat –el 2016, només les platges del Varador i del Callao disposaven d’aquest servei-.






Ocupació hotelera




Segons dades provisionals facilitades per diversos hotels de la ciutat, a finals de maig Mataró ja havia rebut més de 20.096 visitants i s’havien registrat 35.618 pernoctacions, un 18 % més que en el mateix període de l’any 2016.




Pel que fa a dades provisionals de la temporada estival -entre l’1 de maig i el 15 d’agost-, l’Hotel Atenea Port Mataró ha registrat una ocupació mitjana del 93,10 % (durant el mateix període de 2016 va ser del 90,77 %); el New Hotel Colon ha tingut una ocupació mitjana del 84,9 % (en els mateixos mesos de 2016 va ser del 50,79 %); l’Hotel URH Ciutat de Mataró ha tingut una ocupació del 81,58 % (de moment no hi ha dades disponibles per fer la comparativa amb el mateix període de 2016).




Pel que fa al Càmping Barcelona, l’ocupació mitjana entre l’1 de maig i el 15 d’agost ha estat del 55,65 % (en aquest període de 2016 va ser del 51,62 %).