Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Més d’un centenar de persones aprofiten els cursos dels punts Òmnia

Escoltar

Més d’un centenar de persones aprofiten els cursos dels punts Òmnia

Es fan en els centres cívics de Cerdanyola i Molins



Els 2 punts Òmnia de Mataró, instal·lats als centres cívics de Cerdanyola i Molins, han programat per als mesos de maig, juny i juliol 17 cursos d’informàtica els quals compten amb la participació de 125 persones. Els punts Òmnia estan gestionats pel Servei de Participació i formen part de la Xarxa Òmnia de Mataró.


 

Els cursos, que són gratuïts, s’imparteixen 8 al Centre Cívic Molins i 9 al Centre Cívic de Cerdanyola i formen els participants en temes com la iniciació en la informàtica, navegació web, correu electrònic, Open Office o retoc de fotografies, entre d’altres. Tots els cursos tenen una durada de 8 hores menys el curs d’Open Office (writer) que té una durada de 16 hores.

 

A més de la formació que s’imparteix, també hi ha entitats que fan ús dels punts Òmnia per impartir els seus cursos com ara la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena, la vocalia de la dona de l’Associació de Veïns de Cerdanyola, la Fundació Maresme, l’Associació de Familiars de Malalts Mentals del Maresme, la Fundació Llars d’amistat Cheshire, la Fundació Ecom, l’Associació de ciutadans de Mataró per les noves tecnologies, l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) i el Servei de Família de l’Ajuntament de Mataró.

 

El passat mes de gener els punts Òmnia van ofertar 6 cursos (3 a cada centre cívic) d’iniciació a la informàtica en els quals hi van participar 36 persones. Al setembre està previst organitzar nous cursos per al trimestre d’octubre a desembre.

 

La formació la porten a terme 6 voluntaris: 3 de l’Associació de ciutadans de Mataró amb les noves tecnologies i 3 a títol personal i el coordinador dels Punts Òmnia.

 

 

Projecte Òmnia

 

El projecte Òmnia va néixer el 1999 per una iniciativa conjunta dels Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya i el Comissionat per a la Societat de la Informació. La finalitat del projecte va ser donar resposta a una demanda social basada en la necessitat d’accedir a les tecnologies de la informació i la comunicació, com a mesura per prevenir i combatre l’exclusió social i amb la voluntat d’impulsar aquest accés a tota la població catalana.

 

El terme llatí ‘omnia’ significa ‘tothom’, perquè tothom ha de tenir garantit el dret a l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i, en especial, les persones i els col·lectius que es troben en situació de risc social.