Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’escola Àngela Bransuela entrega una part dels beneficis del projecte d’emprenedoria a entitats socials

Escoltar

L’escola Àngela Bransuela entrega una part dels beneficis del projecte d’emprenedoria a entitats socials

S’ha fet en el marc de l’acte de clausura de l’activitat



Demà dimecres, 20 de juny, es farà la cloenda del programa “Emprendre a la meva escola” en el qual hi ha participat l’alumnat de 6è de primària de l’escola Àngela Bransuela amb la creació de tres cooperatives. L’acte tindrà lloc a les 11 h a la sala Laia l’Arquera i Burriach del TecnoCampus Mataró-Maresme.


 

A l’acte hi seran presents el president de l’Institut Municipal d’Educació (IME), Pere Galbany; l’inspector en cap dels Serveis Territorials del Maresme-Vallès Oriental, Salvador Grijalvo; i la directora de l’escola Àngela Bransuela, Berta Planas.

 

“Emprendre a la meva escola” s’emmarca en el projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” impulsat per les Àrees de Desenvolupament Econòmic i Ocupació i de Coneixement i Noves Tecnologies de la Diputació de Barcelona, i a Mataró s’ha portat a terme gràcies al suport de la Fundació TecnoCampus i l’Institut Municipal d’Educació (IME).

 

 

Tres cooperatives creades per alumnes de primària

 

La iniciativa és un programa pioner que té per objectiu fomentar la cultura emprenedora a les escoles. El projecte es basa en realitzar un treball real: la creació, organització, gestió i tancament d’una cooperativa de fabricació de productes artesans, la venda en una fira o mercat de la ciutat i la sol·licitud d’un microcrèdit.

 

Els alumnes de l’escola Àngela Bransuela han creat tres cooperatives: INNOVAMAX, COPINSAB i SISECFEM. Cada cooperativa ha elaborat diferents productes i a partir de l’estudi de mercat han decidit quins seran finalment els productes que es fabricaran i vendran. Amb els guanys es retornarà el capital inicial, es finançarà una activitat en grup i una altra part dels ingressos es destinaran a una obra social.

 

Els articles es van vendre el 2 de juny a la tarda a un estand a la Fira de Mataró i el 13 de juny a la Fira de Barcelona, on hi van ser presents totes les cooperatives creades a la província de Barcelona.

 

Una de les qüestions desenvolupades ha estat la responsabilitat social. Com en totes les cooperatives, s’ha triat una entitat social a qui destinar el 20 % del beneficis obtinguts de la venda de productes. L’alumnat ha buscat diferents entitats sense ànim de lucre, valorant i debatent la importància de la tasca que s’hi desenvolupa.

 

A l’acte de cloenda, les tres cooperatives creades entregaran el 20 % dels beneficis obtinguts a les entitats seleccionades: INNOVAMAX ha farà a la Creu Roja, COPINSAB a la Societat Protectora d’Animals de Mataró (SPAM) i SISECFEM entregarà una part dels seus guanys a Pallassos sense Fronteres.

 

En tot aquest procés els alumnes-cooperativistes han après i decidit qüestions com els processos de creació d’una cooperativa, el nom, logotip, capital a invertir, demanar un crèdit a una entitat bancària, elaborar un estudi de mercat, producció de productes, etiquetatge, publicitat, venda, control de vendes, entre d’altres.

 

A través d’aquesta metodologia eminentment pràctica es facilita l’adquisició de les competències bàsiques: autonomia i iniciativa personal (Esperit Emprenedor), aprendre a aprendre, competència social i ciutadana, competència lingüística, competència matemàtica, tractament de la informació i competència digital, competència cultural i artística i competència en el coneixement i la interacció amb el món físic, competències que ja formen part del projecte curricular del centre i que amb aquest treball s’apliquen a un cas concret i real.