Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament aconsegueix més d’1,4 milions d’euros dels fons Next Generation per a la millora de la competitivitat comercial

Escoltar

L’Ajuntament aconsegueix més d’1,4 milions d’euros dels fons Next Generation per a la millora de la competitivitat comercial

La subvenció ha estat concedida al projecte “Mataró: Innovació urbana en el comerç” a través del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme. L’enfocament més innovador de la proposta és la incorporació de l’element tecnològic com a palanca de transformació del comerç.

D'esquerra a dreta, Josep Lluís Martí del Gremi d’Hostaleria i Turisme, la regidora Núria Moreno i Xavier Martín del NEM. Foto: Ajuntament
D'esquerra a dreta, Josep Lluís Martí del Gremi d’Hostaleria i Turisme, la regidora Núria Moreno i Xavier Martín del NEM. Foto: Ajuntament

La línia d’ajuts d’aquesta convocatòria s’emmarca en el programa del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme de suport al comerç: “Ajuts a mercats urbans sostenibles” i la subvenció per a Mataró és d’1.445.833 €. Forma part del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia promogut pel govern central, que permetrà finançar gairebé el 60 % del cost total del projecte “Mataró: Innovació urbana en el comerç”.

El projecte presentat i reconegut pel ministeri contempla diferents línies d’actuació per tal de garantir un enfocament global. La convocatòria preveu incloure accions ja desenvolupades durant l’any 2021, i noves accions a executar durant l’any 2022. Això ha permès incorporar al projecte la realització de millores a l’entorn urbà, algunes ja finalitzades i altres planificades per l’any proper, així com l’impuls d’accions vinculades a la sostenibilitat i l’economia circular com la recollida de la brossa comercial Porta a Porta a la zona del centre amb un sistema més sostenible.

L’enfocament més innovador del projecte, alineat amb les prioritats de la convocatòria, és la incorporació de l’element tecnològic com a palanca de transformació del comerç. En aquest sentit el projecte de Mataró preveu facilitar i donar un important impuls al sector comercial a través de la definició i implementació d’un un RetailLab (un laboratori de solucions tecnològiques adaptades i a disposició del teixit del comerç local per tal de promoure una millora de la competitivitat dels negocis comercials a través de la introducció d’eines digitals), la instal·lació de pantalles informatives digitals en diferents punts, la implementació d’un dispositiu exterior multimèdia a l‘Espai Mataró Connecta per dinamitzar també l’activitat econòmica, la implantació de la xarxa wifi a la zona del Centre o el sistema de comptatge i anàlisis de perfils de persones en punts estratègics de la via pública.

La proposta presentada s’emmarca en el projecte estratègic Pla d’Impuls al Centre (PIC), un instrument estratègic de govern recollit al Pla de Mandat 2019-2023, orientat a revitalitzar el centre comercial de Mataró a nivell econòmic, urbanístic i de mobilitat dels propers anys. Avui, 21 de gener, s’ha tractat amb detall en el sí de la Taula Transversal del Comerç.

El projecte presentat per Mataró és una de les 110 actuacions, 12 d’elles de municipis de Catalunya,  aprovades pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme per finançar  projectes  d’ajuts a mercats urbans sostenibles, a mercats rurals sostenibles o a zones de gran afluència turística i  que sumen una inversió de 103,12 milions d’€ finançats íntegrament  amb els fons de recuperació Next Generation-EU.

Galeria d'Imatges

Publicat a