Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Una guia recull l'oferta gastronòmica de Mataró amb l'objectiu de potenciar i promocionar el sector

Escoltar

Una guia recull l'oferta gastronòmica de Mataró amb l'objectiu de potenciar i promocionar el sector

L'Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEM), juntament amb el Gremi d'Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme, han editat la "Guia Gastronòmica de Mataró 2007", una iniciativa que recull l'oferta gastronòmica local amb l'objectiu de potenciar i promocionar el sector . La guia, que forma part de les accions incloses en el Pla de Promoció de Ciutat per al 2007, ha comptat amb el suport de la Generalitat de Catalunya.

L'alcalde, Joan Antoni Baron, ha presidit aquesta tarda l'acte de presentació de la guia, que ha comptat amb l'assistència també de la presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica, Alícia Romero, i el president del Gremi d'Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme, Antoni Graupera.

La guia gastronòmica vol oferir als ciutadans de Mataró i als visitants de la ciutat una eina d'informació i difusió de l'oferta gastronòmica del municipi. La guia recull informació detallada sobre els restaurants i altres establiments del sector, així com dels productes i els esdeveniments gastronòmics que s'hi desenvolupen al llarg de l'any a la ciutat, i de l'oferta que s'hi pot trobar, en especial la d'alimentació, tant pel que fa als mercats com a alguns establiments emblemàtics. Per tal que la seva difusió sigui el mes àmplia possible, s'ha editat en quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès.

Els objectius generals de l'edició de la guia són dinamitzar i potenciar l'oferta gastronòmica local i activar el sector gastronòmic de Mataró mitjançant la creació de nous productes o suports per tal de fer-ho possible. Com a objectius específics, la iniciativa pretén identificar i promocionar l'oferta gastronòmica de Mataró, com a element clau en l'estratègia de posicionament turístic de la ciutat, captar nous consumidors i consolidar els ja existents.

Amb una producció inicial de 15.000 exemplars, la guia és gratuïta. Es distribuirà en tots els punts d'informació de la ciutat (oficines d'atenció ciutadana, punts d'informació dels centres cívics, oficina i punts d'informació de turisme temporals), als mercats municipals, al Gremi Hostaleria de Mataró i el Maresme, al Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, al Port de Mataró, a tots els establiments hotelers de la ciutat, a les oficines d'informació d'altres municipis de l'àrea d'influència, i a totes les fires i esdeveniments gastronòmics i turístics en què hi participi Mataró.

L'edició de la guia ha suposat una inversió de 14.350 euros.

Conveni de col·laboració

Aquesta tarda també ha tingut lloc la signatura d'un conveni de col·laboració entre l'IMPEM i el Gremi d'Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme per al desenvolupament del programa d'activitats que l'entitat preveu dur a terme durant el 2007.

Segons el conveni, l'IMPEM finançarà al Gremi amb una subvenció de 6.000 euros, donarà suport i assessorament tècnic a l'entitat i realitzarà un estudi de viabilitat econòmica de la nova Escola de Restauració i Cambreria de Mataró pel que fa a la implantació de formació del sector de l'hostaleria i la restauració a la ciutat. També col·laborarà amb el Gremi en diferents accions de promoció, com l'elaboració de la Guia gastronòmica de Mataró; es donarà difusió de les activitats que desenvolupi mitjançant l'Oficina de turisme i els punts d'informació turística temporals; es difondran l'oferta gastronòmica de Mataró en certàmens sectorials de turisme on participi Mataró i les actuacions del Gremi o de la seva escola quan col·laborin en accions dutes a terme per l'IMPEM.

Per la seva banda, el Gremi d'Hostaleria i Turisme de Mataró i Maresme es compromet a destinar la subvenció al programa d'activitats aprovat per l'entitat, a continuar col·laborant en la Fira de Tardor i a participar en les accions de conciliació en el marc de la responsabilitat social de les organitzacions que s'acordin en el marc de la comissió de seguiment que supervisarà l'acompliment del conveni. Aquesta comissió es reunirà al menys una vegada cada 4 mesos.

El conveni té vigència fins al 31 de desembre i podrà ser prorrogat per acord exprés de les parts. El pagament de la subvenció es farà per avançat en un 80% de la quantia, i el 20% un cop es justifiquin les accions realitzades.