Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Comencen les obres de millora de l'enllaç nord de la C-32

Escoltar

Comencen les obres de millora de l'enllaç nord de la C-32

La Generalitat ha iniciat avui els treballs que permetran la millora de l'enllaç nord de la C-32 a Mataró. Les obres, que compten amb un pressupost d'1,4 milions d'euros, consistiran en la reestructuració del nus actual i la formació de nous ramals i d'una rotonda, per tal de facilitar els moviments dels vehicles des de i cap a Barcelona. Es preveu que aquesta actuació quedi enllestida durant la tardor de 2008.

Actualment, l'enllaç de Mataró nord permet només els moviments de sortida i entrada a l'autopista C-32 per als vehicles que es dirigeixen o procedeixen del nord de la comarca. Per tal de facilitar els moviments des de i cap a Barcelona i millorar la fluïdesa i seguretat del trànsit, el Departament de Política Terrirotial i Obres Públiques (DPTOP) ha impulsat la remodelació de l'enllaç.

Els treballs consistiran en la reestructuració del nus actual, l'habilitació de dos nous ramals d'incorporació i sortida a l'autopista i la construcció d'una nova rotonda.

Nous ramals

Així, les obres comportaran la construcció de dos nous carrils d'acceleració i desacceleració a la C-32 a l'enllaç nord de Mataró, que permetran la incorporació i la sortida de vehicles que es dirigeixen o procedeixen de Barcelona.

Per a la construcció del ramal d'accés cap a Barcelona, s'aprofitarà la rotonda existent al costat nord de la BV-5031, que connecta Mataró amb Sant Andreu de Llavaneres. El nou ramal, de 420 metres de longitud, estarà format per un carril de 4 metres d'amplada, un voral interior d'1 metre i un voral exterior de 2,5 metres.

D'altra banda, per tal de facilitar la sortida de l'autopista dels vehicles procedents de Barcelona, es construirà un nou carril de desacceleració que enllaçarà amb una rotonda de nova construcció al costat sud de la BV-5031. Aquest ramal tindrà 490 metres de longitud i la mateixa secció que el ramal d'incorporació.

El nou giratori es construirà just abans de l'actual rotonda el·líptica de l'encreuament de la BV-5031 amb la carretera de Mata. La nova rotonda tindrà 50 metres de diàmetre, una calçada amb dos carrils de 4 metres d'ample cadascun, un voral interior de 0,5 metres i un voral exterior  d'1,5 metres.

Finalment, l'actuació inclou la millora de la BV-5031 en el tram, de 300  metres de longitud, situat entre la rotonda ubicada al costat nord i l'el·líptica més propera al municipi de Mataró, passant per sota del viaducte de la C-32. Així, s'eixamplarà la carretera existent dels 6 metres actuals als 10 previstos; estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals nous d'1,5 metres. El projecte es completarà amb la renovació de la senyalització vertical i horitzontal, la millora del ferm i el drenatge.