Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament atén 391 persones en la primera setmana de funcionament de l’oficina de suport als afectats per preferents

Escoltar

L’Ajuntament atén 391 persones en la primera setmana de funcionament de l’oficina de suport als afectats per preferents



L’oficina d’informació, suport i orientació als afectats per la comercialització de preferents i subordinades situada al Centre Cívic Pla d’en Boet ha atès durant la primera setmana de funcionament 391 persones, de les quals 377 eren clients de Bankia (Caixa Laietana) i 14 de Catalunya Caixa.

 

L’Ajuntament va posar en marxa el 14 de maig aquest dispositiu especial per atendre als afectats per la comercialització de participacions preferents i deute subordinat que desitgin iniciar el procediment d’arbitratge amb les entitats financeres amb l’objectiu de recuperar els seus diners.

 

En el cas dels afectats per les preferents i deute subordinat de Caixa Laietana (ara Bankia), l’arbitratge s’inicia oficialment presentant un determinat formulari de sol·licitud a les oficines de l’entitat bancària. L’objectiu del dispositiu muntat per l’Ajuntament és que els afectats puguin informar-se bé abans de començar oficialment l’arbitratge i poder ajudar-los a recollir les dades per tal que la seva sol·licitud pugui acomplir els criteris establerts pel Fons d’Estructuració Ordenada Bancària (FROB).

 

A l’oficina situada al Centre Cívic Pla d’en Boet (carrer de Juan Sebastián Elcano) hi treballen 6 persones de la plantilla de l’Ajuntament que són llicenciats en Dret i que atenen al públic, prèvia sol·licitud de cita, entre les 9 i les 15 hores dels dies laborables. L’oficina estarà en marxa fins almenys el 30 de juny, l’últim dia previst per poder sol·licitar acollir-se a l’arbitratge.

 

Per sol·licitar cita prèvia, els interessats poden adreçar-se a les Oficines d’Atenció Ciutadana o l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), o bé trucar al telèfon 010 o fer-ho directament per Internet .