Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’IMPEM i la FAGEM organitzen una jornada per promoure la cooperació empresarial

Escoltar

L’IMPEM i la FAGEM organitzen una jornada per promoure la cooperació empresarial

La trobada exposarà exemples d’aliances entre empreses al territori

L’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) i la Federació d’Associacions i Gremis Empresarials del Maresme (FAGEM) han organitzat una jornada per promoure la cooperació empresarial. La sessió temàtica, adreçada als empresaris del Maresme, tindrà lloc dijous que ve, 26 de novembre, a les 16.00 hores a la seu de l’IMPEM (carrer de Francisco Herrera, 70).

 

La presidenta de l’IMPEM, Alícia Romero; la presidenta de la FAGEM, Roser Moré; i el conseller delegat de l’Àrea de Promoció Econòmica i Serveis Educatius del Consell Comarcal del Maresme, Bernat Costas, presidiran l'acte.

 

La jornada s’emmarca dins el conveni de col·laboració signat el passat juliol entre l’IMPEM i la FAGEM per cooperar en les polítiques econòmiques, d’ocupació i promoció de ciutat. Un dels punts del conveni preveia desenvolupar un programa de cooperació empresarial, amb l’objectiu de difondre aquesta estratègia com a instrument per augmentar la competitivitat de les empreses, i a la vegada identificar i fer el seguiment d’aliances estratègiques. Aquest programa s’ha materialitzat en el projecte d’Aliances Estratègiques, impulsat per la FAGEM amb la col·laboració de l’IMPEM.

 

Durant la jornada, diferents empreses del territori exposaran les seves experiències d’aliances estratègiques, i es donarà pas a un col·loqui entres els assistents. També s’inclourà la ponència “Com participar en el projecte d’acompanyament”, a càrrec de Joan Carles Fajardo, director de Serveis de CETEMMSA.

 

Les aliances constitueixen un mitjà essencial per rendibilitzar al màxim l’actuació de les empreses, que han d’afrontar cicles de vida de productes cada vegada menors, el pes i risc de les inversions i els canvis continus en els mercats de la demanda.

 

Compartir riscos en els costos amb una altra empresa, canals de distribució o mitjans de proveïment són exemples de possibles aliances per combatre la incertesa associada a qualsevol operació nova.