Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Reforç de les comunicacions al Maresme amb tres nous autobusos d’Empresa Casas

Escoltar

Reforç de les comunicacions al Maresme amb tres nous autobusos d’Empresa Casas

La renovació d’un dels vehicles permet guanyar 6 places assegudes a la línia Mataró-Barcelona per autopista

El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, i el president de Moventis, Miquel Martí, juntament amb l’alcalde de Mataró, Joan Mora, i la regidora de Via Pública, Núria Calpe, han presentat avui els tres nous autobusos que s’incorporen a la flota d’Empresa Casas amb l’objectiu de millorar les connexions en transport públic des del Maresme; en concret, entre Mataró i la ciutat de Barcelona. La presentació ha tingut lloc a l’Espai firal del parc Central de Mataró.

 

Els nous vehicles renovaran autobusos ja existents i suposen una inversió realitzada per Empresa Casas de 760.000 €. A partir d’avui, dos dels autobusos Iveco Crossway de 12 metres i 50 places assegudes s’incorporen a l’itinerari regular que actualment connecta diverses poblacions del Maresme amb la ciutat de Barcelona a través de l’N-II (línia C-10). Per la seva banda, l’autobús articulat Volvo Sunsundegui s’incorpora a la línia directa que uneix Mataró amb el centre de Barcelona per autopista en 35 minuts (línies C1 i C2). Amb aquest model d’autobús articulat es guanyen 6 places assegudes, fins a assolir els 71 passatgers asseguts, una millora qualitativa tenint en compte l’alta densitat d’utilització d’aquesta línia.

 

Els tres autobusos estan equipats amb plataforma i espai reservat per garantir els desplaçaments i l’accés al transport públic de totes les persones amb mobilitat reduïda (PMR). Dues de les noves unitats han estat carrossades per Crossway Le i són del fabricant Iveco. L’altra unitat és de la marca Volvo i ha estat carrossada per Sunsundegui. Totes les unitats són d’última generació en requisits mediambientals i compleixen amb la normativa EURO V de la Unió Europea a través de la utilització d’UREA (AdBlue), per tal de reduir les emissions d’òxid de nitrogen i partícules.

 

En matèria de seguretat, els tres autobusos incorporen un sistema antiincendis que detecta la temperatura del motor a través d’uns sensors col·locats a la part posterior de l’autobús i, en cas de temperatures elevades, expulsa un líquid a pressió similar al d’un extintor. A més, el sistema incorpora tots els components de seguretat de la frenada amb portes obertes, plataforma desplegada, ABS, ASR i control d’estabilitat Esp. Tots els autobusos porten càmeres de seguretat per al conductor per a la marxa enrere i per a la segona porta.