Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La comissió especial per prevenir desnonaments celebrarà demà la segona reunió

Escoltar

La comissió especial per prevenir desnonaments celebrarà demà la segona reunió

Inicialment està previst que se celebrin trobades setmanals



La Comissió especial mixta per prevenir i evitar el desnonament de l’habitatge a famílies en situació d’insolvència sobrevinguda es reunirà demà per segona vegada des que es va constituir el passat mes de gener. La primera reunió va tenir lloc el passat divendres 17 de febrer.


 

A la primera reunió hi van participar un representant dels grups municipals del PSC, PPC, ICV-EUiA i CUP; el defensor del Ciutadà; l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Mataró; el Servei de Benestar Social de l’Ajuntament; Prohabitatge Mataró; Creu Roja; Càritas; Conferències de Sant Vicenç de Paül; la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró; la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) i la Cambra de la Propietat Urbana, a més de la regidora de Família i Benestar Social, Olga Ortiz. La reunió la va presidir la regidora d’Urbanisme i Habitatge, Montserrat Rodríguez.

 

En la primera trobada es va constituir formalment la comissió i es van establir les línies directrius per tal de trobar solucions a la problemàtica dels desnonaments.

 

Els representants de cada entitat van exposar la seva problemàtica i casuística i de quina manera estaven treballant. També van posar sobre la taula propostes de com s’havia d’actuar i quines actuacions s’havien de fer des de l’Administració. A la reunió es va acordar insistir que formés part de la comissió un representant dels principals bancs i caixes amb seu a Mataró atesa la importància del paper de les entitats bancàries en aquesta problemàtica.

 

La comissió també va establir la periodicitat de les trobades que inicialment seran setmanals i s’han concretat per a cada dijous a les 18 h.

 

 

Objectius i antecedents de la comissió

 

L’objecte de la comissió és estudiar les mesures a emprendre a nivell municipal per tal de prevenir i evitar els desnonaments, així com buscar alternatives que els evitin per motius econòmics o bé garantir el reallotjament digne de les famílies afectades.

 

El passat mes de desembre el Ple de l’Ajuntament va aprovar per unanimitat una proposta de resolució presentada per ICV-EUiA, PSC i CUP que, entre altres qüestions, reclamava a l’Estat aturar els desnonaments de les famílies i persones en situació d’insolvència sobrevinguda i involuntària, i apostava per crear de manera urgent una comissió especial per tractar aquests temes. El 25 de gener, l’alcalde, Joan Mora, va aprovar per decret la creació de la comissió, decisió que es va notificar al Ple municipal de febrer. 

 

 

Òrgan consultiu

 

La comissió té caràcter complementari, és de vocació temporal, de participació sectorial i de caràcter consultiu.

 

A més dels assistents a aquesta primera reunió, també estan convidats a formar part de la comissió:

 

- el jutge/jutgessa Degà dels Jutjats del Partit Judicial de Mataró o substitut/substituta

- un representant dels principals bancs i caixes amb seu a Mataró

- representants dels administradors de finques i agents de la propietat immobiliària que operen en el municipi

 

Pel que fa al seu funcionament, la Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments es regirà segons les normes generals del Reglament Orgànic Municipal i el de Participació Ciutadana aplicables als òrgans col·legiats.

 

La comissió té previst nomenar una secretària per aixecar acta de les reunions i ha establert que podrà crear grups de treball i de seguiment dels acords que s’adoptin, organització que serà ratificada per l’alcalde i se’n donarà compte al Ple. Tant per constituir-se com per aprovar acords es requerirà un quòrum de majoria simple dels seus membres.