Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Les al·legacions a sancions de trànsit per Internet s'agiliten amb el nou formulari d'entrada de dades

Escoltar

Les al·legacions a sancions de trànsit per Internet s'agiliten amb el nou formulari d'entrada de dades

La ciutadania que disposa de signatura digital emesa per una entitat reconeguda pot fer al·legacions a les denúncies i sancions de trànsit a través del web municipal (www.mataro.cat). Aquest tràmit es pot fer des del mes de novembre de l'any 2006 per mitjà de correu electrònic però aquest sistema s'ha millorat, des del 15 de febrer d'aquest any, amb la creació d'un formulari d'entrada de dades que comprova automàticament la validesa de la signatura electrònica.

El nou procés posat en marxa per l'Ajuntament implica una major eficiència en la resolució d'al·legacions i en la seguretat dels actes de procediment administratiu que els ciutadans poden iniciar. Amb el nou sistema, la vigència del certificat electrònic del ciutadà es comprova automàticament utilitzant la plataforma PSIS de l'Agència Catalana de Certificació (CATCert), que valida la identitat del ciutadà que participa en el procés. També es millora la qualitat del formulari de sol·licitud i la informació que es dóna al ciutadà perquè aquest pugui desenvolupar el tràmit de forma clara.

Aquest projecte supera la primera fase quan es va obrir la possibilitat de fer recursos en matèria de sancions de trànsit en una adreça de correu electrònic, sense formulari i quan feia falta que un funcionari, de forma manual, comprovés la validesa de la signatura electrònica.

Aquesta segona fase del projecte s'emmarca en l'aposta per apropar l'Administració als ciutadans i de la implantació efectiva de projectes d'e-administració.