Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament ha tramitat 2.736 certificats d'empadronament per al procés extraordinari de normalització d'estrangers

Escoltar

L'Ajuntament ha tramitat 2.736 certificats d'empadronament per al procés extraordinari de normalització d'estrangers

L'Ajuntament ha tramitat ja 2.736 certificats d'empadronament per al procés extraordinari de normalització d'estrangers que es va obrir el passat 7 de febrer i es tancarà el 6 de maig. La majoria dels certificats (1.591) van ser tramitats a l'Oficina d'Atenció Ciutadana situada a la planta baixa de l'Ajuntament (La Riera, 48), però també se n'han tramitat 963 a la de Rocafonda, 1145 a Cerdanyola, i 16 al Centre Cívic de Molins, 5 al centre cívic Pla d'en Boet, i 16 al Centre Cívic de Cirera.

Els certificats d'empadronament, que requereixen la signatura de l'alcalde i el secretari de la Corporació, són un dels requisits imprescindibles per que els immigrants puguin acreditar el seu arrelament davant el Govern de l'Estat, tal com està estipulat el nou reglament d'estrangeria que va entrar en vigor el passat 7 de febrer.

L'administració local realitza un paper important en aquest procés extraordinari, donat que es converteix sovint en el punt de partida de la tramitació que realitzen els estrangers i, conseqüentment, el primer lloc on s'adrecen per informar-se. En aquest sentit, l'Ajuntament de Mataró ha establert mecanismes de coordinació interna (en el quals estan implicats el comissionat per a la Nova Ciutadania, Serveis Centrals i l'Institut Municipal de Promoció Econòmica) i també de coordinació amb les dues oficines de la delegació del Govern a Catalunya.

Així, l'Ajuntament ha planificat el següent dispositiu:

  • Punts d'atenció directa

-Oficines d'Atenció Ciutadana de La Riera, Cerdanyola i Rocafonda, centres cívics Cirera, Molins i Pla d'en Boet i telèfon d'atenció ciutadana 010 (Per sol·licitar i recollir el certificat d'empadronament).

-Oficina d' Informació a l'Estranger (per informació i assessorament).

  • Circuit intern

-Que implica els punt d'atenció ciutadana abans esmentats, el Servei de Secretaria General i Alcaldia, per tal de tramitar de manera àgil i eficaç els certificats d'empadronament. En aquests moments, gràcies a aquest circuit s'obtenen els certificats en uns 5 dies.

  • Informació, suport i assessorament

-Sessions informatives a les escoles d'adults, al centre de promoció social de Can Torner, a l'oficina d'informació a l'estranger, a les associacions culturals musulmandes Al Ouahda i Annour. En aquests moments, s'han realitzat ja 18 sessions informatives.

-Carta informativa a totes les entitats d'immigrants de la ciutat i a la Federació d'Associacions de Veïns

-Informació del procés i de les actuacions al Consell Municipal per a la Convivència

-Actes informatius als centre cívics de Cerdanyola i Rocafonda

-Treball amb els agents socials i econòmics a través del Pacte Local per a l'Ocupació amb les associacions d'empresaris.

Quins són els tràmits imprescindibles per a la normalització

Per ser admès dins el procés de normalització, els estrangers han de presentar: un certificat de penals del seu país d'origen (tramitat per ambaixades, consulats€), un certificat d'empadronament on consti que resideix a la ciutat abans del 6 d'agost del 2004, i, per la seva part, els empresaris han de presentar l'oferta de treball (contracte) amb una durada mínima de 6 mesos que tenen amb l'immigrant.

Mataró és una de les poques ciutats catalanes on la Delegació del Govern disposa de dos punts on presentar tots aquests papers per sol·licitar la normalització d'estrangers: l'oficina de Tresoreria de la Seguretat Social (Rosselló, 79) i l'Institut Nacional de la Seguretat Social (Camí del Mig, 36-40).

Acord amb la Federació Espanyola de Municipis i Províncies

L'Ajuntament de Mataró signarà properament un acord de col·laboració amb la Federació Espanyola de Municipis i Províncies per a formar part d'una Xarxa d'Informació i Orientació del Procés de Normalització d'Immigrants.

A través d'aquesta xarxa es vol establir un observatori del procés, on els ajuntaments que hi participen es comprometen a divulgar el procés, planificar serveis informatius, serveis de traducció i interpretació i coordinació interadministrativa, entre d'altres.

L'Ajuntament rebrà per aquest concepte 4.500 euros, a càrrec al conveni subscrit en el mateix sentit entre la Federació de Municipis i la Secretaria d'Estat d'Immigració i Emigració.