Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

15 escoles i 19 entitats han participat en els projectes d’Aprenentage Servei 2012

Escoltar

15 escoles i 19 entitats han participat en els projectes d’Aprenentage Servei 2012

Fins ara més de 4.000 alumnes han pres part en aquests projectes de servei a la comunitat



El president de l’Institut Municipal d’Educació (IME), Pere Galbany, i la presidenta de la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena, Olga Ortiz, presidiran demà l’acte de cloenda dels projectes d’Aprenentatge Servei (ApS) que enguany s’han desenvolupat a la ciutat. L’acte tindrà lloc al Saló de Sessions de l’Ajuntament a les 10 h.


 

A l’acte també hi intervindrà una representant del Centre Promotor d’Aprenentatge Servei de la Fundació Jaume Bofill, Laura Campo, i els alumnes i les entitats participants exposaran dues experiències: Taller de mòbils” i “Campanya de Donació de Sang”.

 

Aquest any s’han desenvolupat projectes des de diferents àmbits: dins l’educació en l’etapa obligatòria, s’ha integrat aquesta metodologia dins del currículum escolar; en tutories, crèdits de síntesi o de recerca, pivotant en una o vàries matèries o destinant un temps específicament a la temàtica. En aquesta edició han desenvolupat projectes alumnes de secundària de 4 centres i alumnes de primària 5 escoles a més de 6 centres concertats. En aquesta edició s’han realitzat 19 projectes i hi han participat 19 entitats.

 

 

Projectes Aprenentatge Servei

 

El curs 2006-07 es va començar a potenciar el desenvolupament de projectes d’Aprenentatge Servei als centres educatius de la ciutat. Mataró és un municipi pioner en el desenvolupament de projectes mitjançant aquesta metodologia, en la qual els alumnes es formen tot treballant sobre les necessitats reals del seu entorn immediat. Amb l’objectiu de millorar-lo, realitzen un projecte articulant l’aprenentatge amb un servei a la comunitat.

 

Els projectes d’ApS requereixen d’un treball en xarxa que coordini les institucions educatives i les entitats socials que faciliten la intervenció a la realitat. Aquest lligam és fonamental per tal que les institucions educatives puguin obrir-se a l’entorn i les entitats socials puguin exercir una influència formativa que completi l’acció de les institucions educatives i contribueixi a crear una ciutat educadora.

 

L’IME treballa potenciant i donant suport a la posada en marxa d’aquests tipus de projectes: facilita a les institucions educatives obrir-se al seu entorn i a les entitats socials convertir-se en agents educatius; dóna suport a las institucions educatives i a les entitats socials en la preparació de projectes, elaborar propostes conjuntes i a relacionar interessos complementaris.

 

La Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena també ha tingut un paper molt important. A través del projecte de l’agenda per la Solidaritat Local s’ha fet un treball en el qual han participat en el desenvolupament d’aquests projectes. Ha estat un organisme clau a l’hora de detectar les necessitats de les entitats i fer propostes d’intervenció. Així mateix, també cal destacar la col·laboració del Consell Municipal de la Gent Gran.

 

Des del seu inici, hi han participat 18 centres educatius i més de 80 entitats, moltes de les quals dins l’àmbit sociosanitari. A finals d’aquest curs ja s’hauran portat a terme 114 projectes, amb la implicació de més de 4.000 alumnes.