Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament i Aigües de Mataró SA engeguen una campanya de sensibilització sobre l'estalvi d'aigua

Escoltar

L'Ajuntament i Aigües de Mataró SA engeguen una campanya de sensibilització sobre l'estalvi d'aigua

L'Ajuntament de Mataró i l'empresa pública Aigües de Mataró SA han posat avui en marxa una campanya de sensibilització ciutadana sobre l'ús eficient de l'aigua, amb l'objectiu de reduir-ne el consum innecessari. La campanya "Mataró Estalvia Aigua" es fa amb col·laboració amb l'entitat Ecologistes en Acció i participa a la iniciativa l'equip d'agents cívics i ambientals que des de principis d'any ha informat sobre la recollida selectiva de residus domèstics a Rocafonda-El Palau i Cerdanyola.

Objectius de la campanya

La campanya "Mataró Estalvia Aigua" pretén assolir els següents objectius:

  • Incrementar el coneixement dels aspectes relacionats amb el cicle humanitzat de l'aigua a Mataró i Catalunya.
  • Sensibilitzar la població sobre la necessitat d'implicar-se personalment en l'estalvi i ús racional del recurs, a través de l'explicació de les bones pràctiques en la seva utilització.
  • Crear consciència sobre l'existència de sistemes tecnològics estalviadors d'aigua a nivell domèstic, que permeten aconseguir un estalvi sense perdre confort ni dur a terme canvis d'hàbits dràstics.
  • Exemplificar la implicació de l'administració pública en aquests aspectes, de cara a afavorir el canvi social necessari en la gestió i ús de l'aigua.

Instal·lació i distribució gratuïta de 1.200 jocs de dispositius d'estalvi d'aigua

Com a acció més destacada, la campanya promourà amb diferents iniciatives la utilització per part de la població de mecanismes domèstics estalviadors d'aigua. En primer lloc, els agents cívics visitaran des d'avui i fins el 15 de març un total de 200 domicilis a on, segons dades de 2003, hi havia un consum superior a la mitjana de Mataró.

Durant aquestes visites, l'equip d'agents cívics i ambientals instal·larà gratuïtament a tothom que ho desitgi els dispositius estalviadors d'aigua als diferents punts de consum (aixetes, dutxa i cisterna del WC), a més d'oferir altres consells per promoure l'estalvi. Aigües de Mataró farà un seguiment del consum dels domicilis on es faci la prova pilot per quantificar estadísticament l'estalvi que s'aconsegueix amb aquests mecanismes de control que, segons campanyes similars realitzades a altres municipis, s'ha estimat entre un 8% i un 15%.

En una segona fase, entre el 16 de març i el 20 de maig, la campanya informativa porta a porta es traslladarà als barris del Camí de la Serra, Vista Alegre i Els Molins-Torner, on també es registren consums d'aigua superiors a la mitjana. Els agents ambientals oferiran als veïns d'aquests domicilis la possibilitat d'adquirir gratuïtament els dispositius estalviadors desplaçant-se a la Casa de l'Aigua, una oficina especialment dedicada a la campanya oberta a la seu d'Aigües de Mataró (carrer de Pitàgores, 1-7). La previsió és distribuir 1.000 jocs de dispositius estalviadors a les mil primeres persones que ho sol·licitin.

Durant els mesos de juny i juliol es durà a terme la tercera fase de la campanya, que s'adreçarà en aquest cas a tota la ciutat amb l'objectiu de normalitzar l'adquisició dels mecanismes d'estalvi d'aigua com a forma habitual de regular el consum. Amb aquesta finalitat, es demanarà als establiments especialitzats (ferreteries, establiments de venda de material sanitari, etc.) que s'adhereixin a la campanya posant a disposició dels clients aquest material. Els establiments adherits s'identificaran mitjançant un adhesiu a l'aparador.

Altres accions de la campanya

A banda de les accions ja esmentades, la campanya oferirà als centres d'ensenyament del municipi la realització d'un taller didàctic adreçat als alumnes de primer d'ESO, consistent en una breu xerrada informativa i un joc de preguntes i respostes. També s'està preparant una exposició itinerant que visitarà diferents punts del municipi i es preveu la realització de xerrades informatives a les entitats i associacions de veïns. A més, es distribuiran 8.000 tríptics informatius, així com cartells de suport.