Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El mercat de marxants del Pla d'en Boet s'amplia amb la incorporació de nou parades d'alimentació

Escoltar

El mercat de marxants del Pla d'en Boet s'amplia amb la incorporació de nou parades d'alimentació

La mesura respon a una demanda dels propis marxants feta a la taula de treball Mercats de Marxants Mataró

El mercat setmanal del Pla d’en Boet incorporarà, a partir d’aquest proper dissabte 27 de maig, nou parades d’alimentació. Se situaran al carrer de Pablo Iglesias, entre els carrers de Joaquim Puig i Pidemunt i de Josep C. Serra i Ràfols. Seran 4 parades de fruita i verdura (3 de revenedors i 1 de productors); una parada de pesca salada i olives; una de fruits secs, llaminadures, espècies, herbes i mel; una xurreria, una parada d’embotits i formatges; i una altra parada de pollastres a l’ast. La regidora de Promoció Econòmica i Innovació, Dolors Guillén, té previst de visitar les noves parades aquest dissabte al matí.

 


L’ampliació del mercat és una de les propostes de millora per als mercats de venda no sedentària plantejades pels representants dels marxants a les diferents sessions de la taula de treball dels mercats de marxants de Mataró celebrades durant el 2016. Aquesta taula ha permès decidir quins són els millors espais per a les noves parades d’alimentació, la manera de comunicar-ho a tots els paradistes, definir les bases de la convocatòria i organitzar el nou model de mercat del Pla d’en Boet. Els marxants consideren que el fet de dotar el mercat de Pla d’en Boet de productes d’alimentació que complementin l’oferta actual ajudarà a reforçar el flux de visitants, sobretot durant les primeres hores del matí, i per tant comportarà un efecte de potenciació del mercat que beneficiarà tots els paradistes.

 


La taula de treball Mercats de Marxants Mataró, un espai de coordinació público-privada, es va constituir el 3 de febrer de 2016 com a nou instrument de comunicació i participació entre l’Ajuntament i les entitats representatives del sector a la ciutat amb l’objectiu de consensuar línies de treball i accions que puguin incidir en la millora dels mercats de venda no sedentària. De les propostes recollides durant les diferents sessions, durant el 2016 ja es va dur a terme una campanya de promoció turística i dinamització dels mercats.