Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Junta Arbitral de Consum compta amb 279 establiments adherits

Escoltar

La Junta Arbitral de Consum compta amb 279 establiments adherits

La Junta Arbitral de Consum de Mataró compta amb 279 establiments adherits al sistema arbitral. En el Consell Municipal de Consum que va tenir lloc ahir es van donar a conèixer les 64 noves adhesions a la Junta com a resultat de la campanya "porta a porta" que s'està portant a terme des de novembre de 2003 i que finalitzarà el març de 2004.

La campanya "porta a porta", que s'ha fet juntament amb l'Associació de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC), es va iniciar amb un enviament de 5.000 cartes a comerços i establiments de serveis oberts al públic de la ciutat. La carta informava sobre la propera campanya "porta a porta" que consistia en visitar els establiments per tal d'explicar els avantatges d'adherir-se a la Junta.

La Junta Arbitral de Consum amb aquesta campanya té previst visitar uns 1.000 establiments, 300 dels quals ja s'hi ha anat, del centre, la Via Europa, Rocafonda i Cerdanyola. Cada establiment rep un promig tres visites dels tècnics de la Junta.

Al llarg del 2003, la Junta Arbitral de Consum ha tramitat 74 sol.licituds arbitrals que en un percentatge molt alt eren problemes telefònics.

La població atesa des de la Junta en el 2003 ha estat un 70% de la ciutat de Mataró i un 30% de fora de la ciutat.

A més de la campanya "porta a porta" per informar als comerciants de l'existència de la Junta, s'ha realitzat el Taller de Jocs i Joguines adreçada a escoles. En el 2003 es van fer 24 tallers que van arribar a 600 alumnes de cinquè de primària. L'objectiu de la iniciativa era formar als alumnes en com ser consumidors responsables, saber comprar i a quins llocs adreçar-se per tal de poder reclamar els seus drets: la Junta Arbitral de Consum i l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC).

Què és la Junta Arbitral de Consum?

La Junta Arbitral de Consum es va crear el novembre de 1999 i ofereix tant als compradors (consumidors i usuaris), com als venedors i prestadors de serveis, una via de resolució de conflictes de forma ràpida en les seves relacions comercials, atès que es tramita amb poc temps, de forma eficaç, ja que les parts no han de recórrer a la via judicial ordinària, econòmica, ja que és gratuïta, i executiva, perquè les resolucions són de compliment obligat pel comprador o pel venedor.

La Junta Arbitral Municipal de Consum de Mataró és una de les 73 juntes arbitrals que composen el Sistema Arbitral de Consum.