Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró celebra la Setmana Europea de la Mobilitat

Escoltar

Mataró celebra la Setmana Europea de la Mobilitat

El programa d’actes acull aquest any xerrades-debat per Internet i també actes presencials, entre ells el retorn de la Pedalada, que a la darrera edició no es va poder celebrar a causa de la situació d’emergència sanitària.

Nou tram de carril bici al carrer d'Enric Prat de la Riba, dins de l'Anella ciclista. Foto: Ajuntament
Nou tram de carril bici al carrer d'Enric Prat de la Riba, dins de l'Anella ciclista. Foto: Ajuntament

Entre els diferents actes programats a Mataró amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat destaquen tres xerrades-debat sobre la mobilitat i el canvi climàtic (16 de setembre), les zones de baixes emissions (21 de setembre) i el paper del transport públic en la nova mobilitat (28 de setembre), que es podran seguir pel canal de Youtube de l’Ajuntament a partir de les 18 h.

Aquest any es recupera la Pedalada, diumenge 19 de setembre, organitzada pel BACC i l’entitat Temps de Saó. La trobada popular tindrà sortida a les 11 h als Jardins de l'Antic Escorxador i les inscripcions es podran formalitzar mitja hora abans.

Els actes de la Setmana Europea de la Mobilitat estan organitzats per l’Ajuntament i/o per diferents entitats, empreses i organitzacions de la ciutat.


Un any de canvis en la mobilitat

Aquest 2021 s’han posat en marxa diferents canvis en la mobilitat de la ciutat. En concret, han entrat en vigor les noves mesures que afecten a l’accés i la mobilitat al Centre, i Mataró s’ha convertit en Ciutat 30 donant compliment a la modificació del Reglament General de Circulació de la Direcció General de Trànsit.

A més, al març es va aprovar definitivament el Pla de Mobilitat urbana i Sostenible i està en procés d’aprovació la nova Ordenança de Mobilitat (es va aprovar inicialment el 20 de maig). Per una altra banda, l’Ajuntament té en marxa des del passat juliol les obres de l’Anella ciclista, que suposarà ampliar l’extensió de carrils bici, passant de 6,5 km a una xarxa de 15 km amb trams interconnectats entre ells i arribant als llocs i equipaments que generen més mobilitat a la ciutat.


Publicat a