Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament va atendre 299.755 persones durant el 2006

Escoltar

El Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament va atendre 299.755 persones durant el 2006

Un total de 299.755 persones van ser ateses durant el 2006 a través dels diferents mitjans que el Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament posa a disposició dels ciutadans per realitzar gestions, demanar informació i presentar reclamacions o suggeriments. És a dir, el global d'usuaris van ser atesos mitjançant atenció presencial a les 3 oficines d'atenció ciutadana (La Riera, Cerdanyola i Rocafonda), per via telefònica a través del 010 i del telèfon del civisme (900 859 009) o bé mitjançant l'apartat de tràmits del web municipal.

Aquestes dades es recullen a la memòria del Servei d'Atenció Ciutadana que ha presentat avui en roda de premsa la regidora de Serveis Centrals i Planificació, Pilar González Agàpito. La memòria també recull el global de gestions que el servei va realitzar l'any passat, i que va pujar a 380.554 en total.

Tant el nombre de persones ateses com les gestions realitzades pel servei augmenten cada any, i s'ha duplicat des de l'any 2002. Les persones ateses s'han increment en un 9,4% respecte el 2005 (273.918 persones) i el nombre de gestions en un 9,1 % (l'any anterior s'havien fet 348.760 gestions).

L'atenció presencial

De manera presencial, és a dir, directament a les tres oficines d'atenció ciutadana, es va atendre a 139.027 persones i es van realitzar 275.439 gestions.

Pel que fa al tipus de gestions realitzades a les oficines, un 48,32 % estan relacionades amb el padró municipal (per exemple, l'expedició de volants i certificats de padró); un 15,66% són gestions relacionades amb campanyes concretes en el temps (inscripcions a les escoles bressol o a la piscina municipal, sol·licituds per la instal·lació de parades per a la venda de roses de Sant Jordi); i un 9,04% correspon al registre de documentació.

L'Ajuntament va posar en marxa al 1999 la primera oficina d'atenció ciutadana a La Riera, mentre que les OFIAC de Cerdanyola i Rocafonda funcionen des del 2003, de dilluns a divendres amb un horari ininterromput de 9 a 19 hores.

A banda d'aquestes oficines, l'Ajuntament té punts d'informació al ciutadà als centres cívics de Pla d'en Boet, Cirera i Molins, que són gestionats pel Servei de Participació Ciutadana.

L'atenció telefònica

Des de l'any 2002 els ciutadans poden ser atesos les 24 hores del dia mitjançant el telèfon 010. A més, el passat 21 de setembre es va posar en marxa el telèfon del civisme, que també atén les 24 hores en relació a qualsevol incidència detectada a la via pública.

El número de persones ateses per via telefònica durant el 2006 va ser de 158.309. L'atenció telefònica es va incrementar en un 11,9 % respecte al 2005, any durant el qual es va atendre 141.424 persones

En concret, durant el 2006 el telèfon 010 va atendre a 102.696 persones. Un 92% van ser peticions d'informació, un 5% per comunicar incidències i un 3% per realitzar tràmits. Les informacions més requerides són temes d'àmbit municipal, informació sobre urgències i sanitat, o sobre cultura i oci.

També pel que fa a l'atenció telefònica, la centraleta de l'Ajuntament va rebre 50.172 trucades l'any passat.

Per últim, el telèfon del civisme va atendre 5.441 trucades des de la seva posada en marxa i fins a finalitzar l'any. Un 54% de les trucades van ser sol·licituds per al servei de recollida de voluminosos a domicili, un 36% corresponen a suggeriments i un 10% a incidències.

L'atenció telemàtica

Al 2006 es van realitzar 2.419 tràmits mitjançant el web municipal, la major part per inscripcions en activitats municipals (1.853). L'apartat del web on s'explica com fer els diferents tràmits va rebre en total 37.254 visites.

A part de la gestió telemàtica d'aquests tràmits, que depèn directament del Servei d'Atenció Ciutadana, des del web municipal es va donar resposta a les peticions d'informació o suggeriments presentats per correu electrònic per 836 persones.

L'Ajuntament respon

L'Ajuntament té previst posar en marxa la setmana que ve una campanya informativa per recordar als ciutadans els diferents mitjans €presencials, telefònics i telemàtics€ que tenen al seu abast per rebre informació, realitzar tràmits i gestions o presentar sol·licituds i suggeriments. La campanya consistirà en anuncis en premsa escrita, i també tindrà presència a les cartelleres municipals, les marquesines de Mataró Bus i les oficines d'atenció ciutadana.