Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Oficina de Turisme de Mataró posa en marxa una botiga per vendre productes de marxandatge turístic

Escoltar

L’Oficina de Turisme de Mataró posa en marxa una botiga per vendre productes de marxandatge turístic

L’espai s’ha adequat per poder donar més serveis als usuaris

La presidenta de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, ha presentat avui els nous espais de l’Oficina de Turisme de Mataró (OIT) i els productes de marxandatge turístic per a la venda.

La segmentació i diversificació de l’oferta i el creixement de l’activitat turística a Mataró han generat que l’oficina de turisme atengui usuaris que demanden una informació cada vegada més especialitzada. Al 2008, 20.459 usuaris van fer servir el servei d’informació turística de Mataró, sent una de les cinc oficines més visitades de la província de Barcelona, segons dades facilitades per l’Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona. També els empresaris del sector turístic local utilitzen més usualment els serveis que se’ls hi ofereix des de l’oficina, com la facilitació de material de difusió de la ciutat, la derivació de turistes per fer rutes turístiques o la difusió dels seus propis serveis turístics des de l’oficina, entre d’altres.

Per donar una millor resposta a aquestes demandes i garantir la seva satisfacció, s’ha realitzat l’adequació de l’espai a les necessitats reals que actualment té l’OIT i s’han posat en marxa nous serveis turístics. El servei més nou és la Botiga Mataró, amb la venda de productes de marxandatge turístic.

 
Botiga Mataró. Emporta’t ciutat
 
L’IMPEM posa en marxa una nova iniciativa per descobrir la ciutat i adreçada a tot tipus de públic. Sota el missatge “Emporta’t ciutat” s’ha creat la Botiga Mataró, un espai de l’OIT on estan exposats i a la venda una línia de productes de marxandatge relacionats amb Mataró. Són productes inspirats en el paisatge, les festes i les tradicions, els monuments i els edificis característics de la ciutat.
 
La Botiga Mataró ofereix dues línies diferenciades de producte:
 
Una línia artesanal realitzada per artistes i artesans locals, amb dissenys vinculats a elements, personatges i esdeveniments de la ciutat, entre els que s’hi poden trobar, entre d’altres:

 

. Els dissenys modernistes de Puig i Cadafalch de les ceràmiques de la botiga Confianza, reproduïda en els jocs de te i cafè, tasses, capsetes o rajoles de Can Pinós.

. Les figures dels nans o les figures de foc de la ciutat com la Momerota o el Drac reproduïdes en titelles de dit; les titelles de la família Robafaves: en Robafaves, la Geganta, en Maneló i la Toneta; llapis dels Castellers, dels nans...; figures de paper maixé dels Armats, dels Castellers els Capgrossos de Mataró, de Les Santes, dels gegants, etc. Un ampli ventall de productes de les festes i tradicions de Mataró realitzats de manera artesanal per l’artista Sergio Laniado.

. Punts de llibre, xapes i pins de figures i gegants de Mataró dissenyats per Ona Cruzate, o el trencaclosques en fusta de la família Robafaves realitzat per Anna Rodon.

. Peces de terrissa com safates, tasses, plats, didals, cendrers i rajoles il·lustrades amb elements com el tren de Mataró, el tramvia, l’escut de la ciutat, també realitzats de manera artesanal per la terrissa Guerao.

. La polsera de Mataró, que dibuixa els símbols més representatius de la ciutat: el ferrocarril, la basílica de Santa Maria, la Laia l’Arquera, les platges de Mataró, la casa Coll i Regàs, figures de la Festa Major, l’escut de Mataró, dissenyada i realitzada per la joieria Recoder Castany.

. Penjolls de vidre i plata inspirats en les formes naturals de la posidònia oceànica, els boscos d’algues del fons marí que conformen l’Alguer de Mataró, realitzades per l’artesà del vidre Lluís Roca.

. Miquel Biada i el ferrocarril hi és present de la mà del Cercle Històric Miquel Biada BCN-Mataró, amb el conte “Els gegants del Pi van de festa a Mataró”, el trencaclosques i el pòster del tren de Mataró.

. La literatura i la història també hi són presents: des de contes amb les històries de la família Robafaves per als més petits, passant per la Festa Major de Les Santes o la història de la figura del mataroní il·lustre Miquel Biada, fins a llibres per descobrir el patrimoni històric, natural de la ciutat. 

. També es promocionaran i donaran a conèixer els productes gastronòmics. El visitant podrà adquirir la galeta de Mataró “Les Laietanes” o productes solidaris com el Cafè Mataró. També trobarà exposats productes típics com els Carrils de Mataró, les neules artesanals, els Capgrossos, les Mataronines, la reproducció en rajoles de xocolata de la tapa del clavegueram de Mataró, disseny original de Puig i Cadafalch; així com el Dolç Mataró, el còctel Semproniana, el Cava Mataró, entre d’altres.

 
Aquests productes ja es comercialitzen a través dels propis establiments dels artesans però a través de l’OIT disposen d’un nou punt de difusió i venda.
 
Una altra línia de productes de marxandatge s’han dissenyat en exclusiva per a l’OIT. Aquesta línia es posa en marxa amb dues col·leccions: la Nau Gaudí i la marca Mataró, ciutat mediterrània. Aquestes col·leccions es composen inicialment de llibreta, punt de llibre, llapis, goma i iman.
 
També a l’oficina de turisme s’hi podrà trobar el punt de llibre de Mataró, dissenyat per l’artista Txé Aymat. La Venus d’Iluro, l’Alguer de Mataró, la Laia l’Arquera, la Coca de Mataró, la Nau Gaudí, la basílica de Santa Maria, la Festa Major, són entre d’altres alguns dels recursos turístics que es recullen en aquest nou punt de llibre de disseny original i exclusiu.
 
L’objectiu de la Botiga Mataró és anar ampliant la cartera de productes que representin la ciutat i que els diferents productes vinculats a Mataró d’artistes i artesans puguin estar representants en aquest aparador de la ciutat, i es puguin comercialitzar.
 
Alguns d’aquests productes es podran adquirir també durant l’estiu al punt d’informació turística de la platja.

 

La nova oficina de turisme de Mataró

 

Davant la consolidació de l’oficina com a servei públic ha estat convenient la seva adequació a les necessitats actuals, així com als nous serveis i espais que es posen en marxa, com són la venda de productes de marxandatge, el servei d’autoinformació, l’espai audiovisual, l’espai de lectura i consulta o el servei d’autoinformació en línia.
 
Aquesta adaptació de l’oficina ha estat duta a terme a través d’una subvenció del Departament d’Indústria, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya dins la línia de subvencions PLADETUR (Pla de Desenvolupament Turístic de Catalunya), a la qual poden acollir-se les oficines de turisme adherides a la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya de la Generalitat, de la què l’Oficina de Turisme de Mataró està adherida des de l’any 2007.
 
Gràcies a aquesta reforma i a la modernització del servei d’informació turística, actualment a l’OIT s’hi poden distingir diferents espais:

 

. Espai principal d’atenció directa i informació turística al visitant, que compta amb informadors turístics que ofereixen un servei d’atenció personalitzada als visitants sobre l’oferta turística de la ciutat, donant a conèixer els recursos patrimonials, naturals, culturals, festius i esportius, informant-los sobre les millors opcions i proposant visites a mida per descobrir la ciutat tant als visitants com als ciutadans, a través de les rutes i visites guiades i audioguiades que s’ofereixen des de l’oficina.
 
. Espai de venda de productes de marxandatge: Botiga Mataró. Un nou espai que pretén esdevenir una carta de presentació de la ciutat, i amb la voluntat de promocionar els productes autòctons, tant d’artesans i artistes locals, com dels elements identificatius i representatius de la ciutat.
 
. Espai audiovisual. Amb l’objectiu de difondre les activitats, festes i esdeveniments que al llarg de l’any s’organitzen a la ciutat; així com donar a conèixer l’oferta de serveis i productes de les empreses turístiques locals.
 
. Espai d’autoinformació en línia per als visitants. Per tal que els visitants que ho desitgin puguin consultar i buscar la informació turística que requereixin.
 
. Espai de lectura i consulta. On poder consultar la informació disponible a l’oficina amb tot detall, consultar guies o publicacions especialitzades.
 
. Espai d’autoinformació. On el visitant que no requereixi una atenció personalitzada podrà trobar tot tipus d’informació necessària, tant per organitzar les seves sortides com per gaudir quan ja estigui a Mataró, de diferents propostes d’activitats, rutes i visites, museus, gastronomia, itineraris de natura, comerç, activitats nàutiques, l’oferta d’allotjament.... Aquest espai està diferenciat en informació turística de Mataró, informació turística de la Costa de Barcelona – Maresme i informació turística de les principals propostes turístiques que Catalunya ofereix per descobrir el país.