Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Pla de Mobilitat de Mataró es portarà a aprovació durant el 2018 segons una Proposta de resolució

Escoltar

El Pla de Mobilitat de Mataró es portarà a aprovació durant el 2018 segons una Proposta de resolució

El Ple del 5 de juliol va aprovar per unanimitat una Proposta de resolució presentada pel Partit Popular (PP) perquè l’Ajuntament presenti el Pla de Mobilitat abans de finalitzar l’any 2018. 




El text íntegre de la Proposta de resolució és el següent:




“El debat sobre les polítiques de mobilitat, transport públic i d’aparcament de vehicles, especialment el que fa referència als vehicles privats, és un debat recurrent i que fins i tot ha generat polèmica i importants mobilitzacions veïnals a la nostra ciutat en el passat, com va succeir amb l’intent d’implantació de la Zona Blava a barris de Mataró fa ja més d’una dècada.




Durant els últims anys aquest debat ha estat aturat o pràcticament aturat mentre s’acabava de realitzar el Pla de Mobilitat de Mataró, que a hores d’ara hauria d’estar vigent, o com a mínim haver passat pel Ple.




Amb tot s’han debatut al Ple Municipal iniciatives de la majoria de Grups Municipals que tenien com a objectiu tractar aquesta realitat a la ciutat, entre les més recents i per recordar només algunes les que feien referència a l’aparcament al passeig marítim, al triangle de Molins, les antigues pistes de conduir o la Casa de la Cultura Popular. O més recentment el Govern Municipal ha presentat una proposta de noves línies i explotació del Mataró Bus.




També en els últims anys hem vist com s’ha ampliat la zona taronja a alguns vials de la ciutat, o com a d’altres el Govern Municipal no ho ha vist amb bons ulls.




I més recentment hem conegut una proposta del Govern Municipal que incloïa, fent-se seves diferents propostes que havien passat pel Ple, i afegia la possibilitat d’aparcar a algun vial al carril bus durant les hores en què el bus no dóna servei.




Pensem que tot això ha esdevingut en un despropòsit sense ordre ni concert ni amb una política clara d’aparcaments, amb moltes incògnites, amb contradiccions flagrants i sense un objectiu clar que si es recollia en el Pla de Mobilitat “Interruptus” fins ara.




Entre aquestes contradiccions difícils d’entendre es trobaria el fet que es mantingui la zona blava lluny de la zona financera-comercial de Mataró mentre s’obren places gratuïtes en ple centre. La manca d’una política clara del remunicipalitzat pàrquing de Les Tereses en el sentit que sigui una eina de promoció del Centre Comercial de Mataró, o els aparcaments del Front Marítim que segueixen una lògica inversa a la de qualsevol ciutat turística costanera del nostre entorn.






I tot això amb la convicció que tenim un Pla de Mobilitat acabat que el Govern Municipal o no pot o no vol portar a aprovació pel Ple Municipal.






És per aquests motius que proposem al Ple de l’Ajuntament de Mataró l’aprovació dels següents acords:






1. El Govern Municipal de Mataró presentarà als grups municipals el Pla de Mobilitat de Mataró i que serà sotmès a aprovació pel Ple municipal abans de finalitzar l’any 2018”.