Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament informarà els consells de participació sobre el projecte de construcció de les noves rondes de Mataró

Escoltar

L’Ajuntament informarà els consells de participació sobre el projecte de construcció de les noves rondes de Mataró

La nova infraestructura es construirà a banda i banda de l’actual C-32

El regidor d’Urbanisme, Ramon Bassas, i la regidora de Mobilitat, Núria Aguilar, han presentat avui en roda de premsa el procés d’informació que durà a terme l’Ajuntament per explicar en el marc de diferents consells de participació de la ciutat el projecte redactat per la Generalitat de Catalunya per construir les noves rondes de Mataró. Aquesta nova infraestructura es construirà a banda i banda de l’actual variant de l’autopista C-32 al seu pas pel municipi.

 

El projecte es va presentar el passat 18 de maig a la Comissió Informativa Municipal de Serveis Territorials, sessió que va comptar amb l’assistència també de membres de la Comissió Informativa Municipal de Via Pública.

 

El proper 9 de juny, el projecte es presentarà en una sessió conjunta al Consell Assessor Urbanístic, el Consell de Medi Ambient i el Consell de Mobilitat, i el 14 de juny s’informarà al Consell de Ciutat.

 

Durant aquest mes es preveu també convocar sessions informatives per a tots els consells territorials de participació: Consell Territorial de Rocafonda-El Palau-Escorxador, Consell Territorial del Centre-Eixample-Havana, Consell Territorial del Nord, Consell Territorial de Cerdanyola i Consell Territorial del Sud-Oest.

 

 

Infraestructura de mobilitat per al futur

 

Les noves rondes de Mataró, igual que la línia orbital ferroviària, és una infraestructura prevista al Pla Territorial Metropolità de Barcelona que millorarà les connexions de la ciutat amb les xarxes metropolitanes de mobilitat. Així mateix, la creació de les futures rondes forma part del document de bases per a la millora de la mobilitat al Maresme signat el passat abril.

 

La nova infraestructura millorarà el trànsit local amb unes noves rondes ben integrades amb la xarxa viària bàsica local; descongestionarà l’actual enllaç Mataró Oest i farà possible l’especialització de la C-32 (tronc central) com a via per al trànsit de pas i per a les comunicacions amb Barcelona i Girona.

 

 

Característiques del projecte

 

L’Ajuntament va presentar al·legacions a l’estudi informatiu redactat al 2006 per la Generalitat, moltes de les quals han estat recollides al projecte actual.

 

Les obres consistiran en la formació de dues noves calçades de circulació a banda i banda de l’actual variant, en una extensió de prop de 7 quilòmetres (uns 5 dins del terme municipal).

 

El tram entre l’enllaç amb la C-60 i la plaça de França tindrà tres carrils per sentit. Es construirà un doble túnel a banda i banda dels actuals, també amb 3 carrils per sentit. La resta del traçat tindrà dos carrils per sentit. El projecte també preveu que l’últim tram del ramal de connexió amb l’N-II, fins a la rotonda de l’Experience, s’ampliï d’1 a 2 carrils de baixada per evitar les congestions puntuals que es donen especialment a la temporada d’estiu.

 

Es preveu la millora dels accessos actuals a la C-32 dins el terme municipal, que passaran dels 4 enllaços actuals a 5:

 

- l'enllaç amb la C-60 es completa amb una nova sortida des de Barcelona i es construeix una nova rotonda al Sorrall que millorarà l’accessibilitat del barri de Cerdanyola;

 

millora de l’enllaç Mataró Oest, que manté la sortida des de Girona a la plaça de Gran Bretanya, que desapareixia a l’estudi informatiu;

 

- nou enllaç al Torrent de les Piques, que permetrà l’entrada i la sortida en sentit Girona i la sortida als vehicles que circulin en sentit Barcelona;

 

- millora de l’enllaç Mataró Nord, que permetrà tots els moviments d’entrada i sortida en forma de diamant;

 

- millora de l’enllaç amb l’N-II, per accedir tant a les noves rondes com al tronc central de la C-32. En el projecte informatiu només es podia accedir a les rondes.

 

Als diferents enllaços es construeixen i/o milloren els recorreguts practicables per a vianants. Així, es connectaran les places de França i de Gran Bretanya, i també es faran recorreguts per a vianants que travessaran les noves rondes i el tronc central de l’autopista al Torrent de les Piques i a l’enllaç Mataró Nord.

 

El projecte incorpora mesures d’adequació paisatgística i pantalles per reduir l’impacte acústic a les zones més pròximes a la trama urbana i als habitatges.

 

 

Afectacions previstes

 

Per executar les obres caldrà dur a terme les expropiacions de sòl necessàries. L’actual alberg de Can Soleret es troba dins dels terrenys afectats per la nova infraestructura, cosa que fa preveure la substitució en el futur d’aquest equipament.

 

Per excavar els dos nous túnels es preveuen possibles micro-voladures controlades. Per últim, mentre es realitzin les obres es preveuen afectacions al trànsit d’accés a la ciutat, amb alternatives provisionals de circulació.

 

 

Una obra en dues fases

 

La Generalitat preveu invertir uns 110 milions d’euros en la construcció de les noves rondes, que es farà en dues fases.

 

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar a l’abril que la primera fase dels treballs, des de la connexió amb Cabrera fins al Torrent de les Piques, es licitarà aquesta primavera per un valor de 77 milions d’euros, amb l’objectiu de que les obres comencin abans d’acabar l’any.