Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’escola Àngela Bransuela participa en un projecte per fomentar l’emprenedoria a les escoles

Escoltar

L’escola Àngela Bransuela participa en un projecte per fomentar l’emprenedoria a les escoles

Els alumnes de 6è de primària han creat tres cooperatives de productes artesanals



El president de l’Institut Municipal d’Educació (IME), Pere Galbany; el president de la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme, Miquel Rey; la cap de Secció de Programes Educatius de l’Àrea de Coneixement i Noves Tecnologies de la Diputació de Barcelona, Carme Bosch;  l’inspector en cap dels Serveis Territorials del Maresme-Vallès Oriental, Salvador Grijalvo; la directora de l’escola Àngela Bransuela, Berta Planas, i l’alumna, Marina Ribas, han presentat avui en roda de premsa el projecte “Emprendre a la meva escola” que s’està portant a terme a l’escola Àngela Bransuela.


 

 

Projecte pilot d’emprenedoria

 

“Emprendre a la meva escola” és un programa pioner que té per objectiu fomentar la cultura emprenedora a les escoles. El projecte es basa en realitzar un treball real: la creació, organització, gestió i tancament d’una cooperativa de fabricació de productes artesans, la venda en una fira o mercat de la ciutat i la sol·licitud d’un microcrèdit.

 

La iniciativa la promou les Àrees de Desenvolupament Econòmic i Ocupació i de Coneixement i Noves Tecnologies de la Diputació de Barcelona i va ser desenvolupada a la Ciudad Industrial del Valle del Nalón S.A.U. La Felguera - Langreo, Astúries.

 

Aquest primer curs, s’ha proposat la participació a set escoles de set municipis diferents de la província de Barcelona: Badalona, Granollers, L’Hospitalet de Llobregat, Igualada, Sant Adrià de Besòs, Vilafranca del Penedès i Mataró, que ho desenvolupa amb la coordinació i el suport de la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme i l’Institut Municipal d’Educació (IME).

 

A Mataró s’està portant a terme a l’escola Àngela Bransuela amb l’alumnat de 6è de primària que han creat tres cooperatives: INNOVAMAX, COPINSAB i SISÈCFEM. Cada cooperativa ha elaborat diferents productes i a partir de l’estudi de mercat han decidit quins seran finalment els productes que es fabricaran i vendran. Amb els guanys es retornarà el capital inicial, es finançarà una activitat en grup i una altra part dels ingressos es destinaran a una obra social.

 

Els articles es vendran el 2 de juny a la tarda a un estand a la Fira de Mataró i el 13 de juny a la Fira de Barcelona, on hi seran presents totes les cooperatives creades a la província de Barcelona.

 

En tot aquest procés els alumnes-cooperativistes hauran après i decidit qüestions com els processos de creació d’una cooperativa, el nom, logotip, capital a invertir, demanar un crèdit a una entitat bancària, elaborar un estudi de mercat, producció de productes, etiquetatge, publicitat, venda, control de vendes, entre d’altres.

 

A través d’aquesta metodologia eminentment pràctica es facilita l’adquisició de les competències bàsiques: autonomia i iniciativa personal (Esperit Emprenedor), aprendre a aprendre, competència social i ciutadana, competència lingüística, competència matemàtica, tractament de la informació i competència digital, competència cultural i artística i competència en el coneixement i la interacció amb el món físic, competències que ja formen part del projecte curricular del centre i que amb aquest treball s’apliquen a un cas concret i real.

 

Està previst que aquest projecte a mig termini es pugui fer extensiu a més centres de la ciutat i a tot el conjunt de municipis de la província de Barcelona.