Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El taller de consum responsable de jocs, joguines i videojocs incorpora un vídeo per arribar d’una forma més directa a la ciutadania

Escoltar

El taller de consum responsable de jocs, joguines i videojocs incorpora un vídeo per arribar d’una forma més directa a la ciutadania

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) organitza des de l’any 1986 un taller de consum responsable de jocs i joguines adreçat a infants i famílies de la ciutat amb l’objectiu d’informar-los sobre els seus drets com a consumidors. Al llarg dels anys, aquest taller s’ha anat adaptant i ha afegit informació sobre noves tecnologies i videojocs. Enguany l’OMIC disposa d’un vídeo d’animació per arribar de forma més directa, didàctica i divertida als ciutadans.

Els mesos abans de  les festes de Nadal i Reis, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) organitza uns tallers de consum responsable de jocs, joguines i videojocs. Aquest taller s’adreça principalment als alumnes de 5è de primària i també està disponible per aquelles entitats o associacions que ho demanin com són les Associacions de Pares, Mares i Famílies dels centres educatius.

Durant el curs passat, el 2019-2020, es van realitzar 37 tallers en 18 centres educatius de la ciutat arribant a un total de 970 alumnes i 42 professors. També es fa va fer un taller per a mares i pares que amb el títol “Les Noves Tecnologies i problemàtiques associades” va comptar amb la participació de  62 persones.

Enguany, els tècnics de l’OMIC van creure convenient encarregar un vídeo per arribar al seu públic d’una forma més directa i adequada al consum dels joves amb els productes audiovisuals i també disposar d’un material de recurs que, en aquesta situació actual provocada per la pandèmia de la Covid-19, es pogués distribuir de forma online.

En Musclo Múscul

El vídeo, realitzat per Mataró Audiovisual, explica els drets dels consumidors, la informació que han de saber i poden comprovar i alerta sobre la publicitat enganyosa i/o sexista a través d’un personatge que és el Musclo Múscul. A través d’una animació es mostren la majoria de les informacions que els consumidors han de saber.

Publicat a