Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor informa la ciutadania afectada per talls de subministrament elèctric

Escoltar

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor informa la ciutadania afectada per talls de subministrament elèctric

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) posa a disposició de la ciutadania tota la informació i recursos necessaris per reclamar descomptes en la factura de la llum en el cas d’haver patit talls en el subministrament elèctric així com les vies (administrativa i judicial) per reclamar els danys ocasionats en electrodomèstics per pujades i baixades de tensió. També s’han demanat les dades de les incidències que s'hagin produït durant els 12 últims mesos a la ciutat.

Durant el darrer mes de desembre del 2020, s’han registrat talls en el subministrament elèctric en algunes zones de la ciutat com, entre d’altres, en els barris de Rocafonda i el Palau-Escorxador. Des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) es posa a disposició de la ciutadania tota la informació al respecte per poder reclamar en els següents casos:

 

1.- Si s’han patit talls en el subministrament elèctric es té dret a descomptes en la facturació sempre que aquestes interrupcions hagin superat els 3 minuts o hagin estat d’una durada màxima de la interrupció acumulada de 5 h a l'any i un nombre màxim interrupcions de 10 a l'any. Davant d’aquesta situació, cal presentar una reclamació al servei d'atenció al client de la nostra empresa comercialitzadora, que en donarà trasllat a l'empresa distribuïdora de l'electricitat, que és la responsable de garantir la qualitat del subministrament elèctric. L’OMIC facilita aquest model de reclamació que es pot trobar en el web municipal.

 

2.- Si s’han fet malbé electrodomèstics durant els talls del subministrament perquè es van patir variacions en els nivells de tensió i fluctuacions la via per reclamar els danys pot ser administrativa o judicial. El primer que cal fer és reclamar a la companyia elèctrica, de forma que en quedi constància escrita (correu electrònic, fax, correu postal certificat amb acusament de rebuda, burofax...), especificant el dia dels fets, quina incidència va passar i quins danys es van patir quantificant el valors d'aquests danys.

 

Després de fer aquest primer pas, si l'empresa elèctrica no satisfà les demandes es pot sol·licitar un procediment de mediació a l'administració pública que es posarà en contacte amb l'empresa elèctrica per intentar arribar a un acord amistós. Per portar a terme aquest procediment es pot fer a través de l’OMIC o també del  Servei de Qualitat del Subministrament Elèctric de la Direcció General d'Energia, Seguretat Industrial i Seguretat Minera de la Generalitat de Catalunya.

 

Per contactar amb l’OMIC es pot fer a través de l’adreça de correu electrònic omic@ajmataro.cat o trucant al telèfon 93 758 23 21 de les 13h a les 14 h. També es pot demanar cita al següent enllaç per poder ser atesos de forma presencial, a l’Avinguda de Josep Puig i Cadafalch, 101, planta baixa, de Mataró.

 

Registre anual d’incidències

 

La regidora de Consum, Laura Seijo, ha dirigit una carta al Sub-Director general d'Energia de la Direcció General d'Energia, Seguretat Industrial i Seguretat Minera per demanar-li la informació detallada dels talls i interrupcions en el subministrament elèctric de la ciutat durant el 2020 amb indicació de la zona afectada en cada cas.

 

El Servei de Qualitat del Subministrament Elèctric de la Direcció General d'Energia, Seguretat Industrial i Seguretat Minera de la Generalitat de Catalunya és l'òrgan administratiu que disposa tota la informació sobre els talls i les interrupcions del subministrament i pot resoldre sobre el descompte a aplicar, de forma obligatòria, per part de l'empresa distribuïdora.

Publicat a