Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró supera els 52.000 viatgers i les 158.000 pernoctacions durant la temporada d'estiu

Escoltar

Mataró supera els 52.000 viatgers i les 158.000 pernoctacions durant la temporada d'estiu

Les visites i rutes guiades són valorades per les persones usuàries amb una puntuació de 9,29

Mataró va rebre durant la temporada d’estiu –entre l’1 de maig i el 30 de setembre- 52.189 viatgers, un 66,96 % de les quals (34.946) són estrangers. En aquest període, els establiments d’allotjament turístic de la ciutat han registrat 158.185 pernoctacions, 125.232 de les quals corresponen a viatgers estrangers. Tot i que aquesta xifra és lleugerament inferior a la registrada durant el mateix període de 2017 (163.944), és superior a la de 2016 (146.175) i supera en més d’un 50 % la registrada el 2011 (99.967), any a partir del qual el creixement de l’activitat turística a la ciutat ha estat progressiu i constant. 

 


L’estada mitjana dels viatgers que han pernoctat a Mataró aquest estiu ha estat de 3,03 dies.

 


El turisme a la ciutat ha experimentat aquest estiu un comportament similar al del conjunt de Catalunya: després d’un any 2017 en què es van registrar xifres excepcionals, aquest 2018 el nombre de visitants ha tornat a nivells similars als de 2016.

 




Servei d’informació turística





El servei d’informació turística a Mataró ha anat diversificant darrerament els canals de difusió de l’oferta que es pot trobar la ciutat. Així doncs, a més de l’Oficina de Turisme i el Punt d’Informació Turística, els recursos que ofereix la ciutat es poden trobar també al nou web visitmataro.cat, als hotels i als mòduls de temporada a les platges. Tot i així, l’Oficina de Turisme (La Riera, 48) i el Punt d’Informació Turística del Centre Cívic Cabot i Barba (plaça de Miquel Biada, 5) , segueixen sent els principals canals físics on s’adrecen els turistes que volen ampliar la informació sobre els diferents productes que ofereix la ciutat.

 


Entre l’1 de maig i el 15 de setembre, aquests dos centres han atès 9.353 persones (6.999 s’han adreçat a l’Oficina de Turisme i 2.354 al Punt d‘Informació Turística). De les persones que s’han adreçat a l’Oficina de Turisme, un 22,04 % són estrangeres, percentatge que augmenta fins al 67,6 % en el cas del Punt d’Informació Turística, que es consolida com a punt estratègic de referència turística a la ciutat.

 


El nombre de persones ateses pel servei d’informació turística de Mataró, tot i ser un 23,42 % inferior a la xifra registrada en el mateix període de 2017 (12.214) degut a l’excepcionalitat turística de l’any passat, és similar al de 2016 (9.637).

 


Pel que fa als visitants estrangers, els procedents de França continuen essent els més nombrosos (36,12 %), seguits pels visitants procedents del Regne Unit (11,69 %), tot i que tots dos mercats han disminuït respecte el 2017. Els visitants dels Països Baixos (8,52 %) són el tercer mercat més destacat, seguit dels alemanys (8 %). També s’ha produït un lleuger creixement de visitants d’altres nacionalitats europees com Itàlia.





Pel que fa als visitants nacionals, la majoria dels que han utilitzat el servei d’informació turística són de Catalunya, seguits dels visitants procedents de la Comunitat de Madrid, del País Basc i de Castella-Lleó.

 


Les principals motivacions manifestades pels usuaris del servei d’informació turística per venir a Mataró són el turisme cultural (54,58 %), seguit del comerç (13,71 %) i del turisme religiós (10,50 %).

 




VisitMataró.cat




El nou web de Promoció de Ciutat www.visitmataro.cat, que es va posar en marxa el 2de juliol, ha rebut 8.821 usuaris durant el període d’estiu i ha registrat 41.525 pàgines vistes.

 


En aquest nou espai s’hi pot trobar tota l’oferta turística, gastronòmica, comercial i d’oci de la ciutat en quatre idiomes: català, castellà, francès i anglès. Aquesta informació també es difon a través dels perfils de VisitMataró a Facebook, Twitter i Instagram.

 


La posada en marxa de la web ha estat una de les accions prioritàries per aquest 2018 i una eina clau per a la projecció de Mataró.

 




Rutes i visites guiades





Les rutes i visites guiades són un dels principals productes turístics que ofereix la ciutat, i per tant la seva evolució i valoració esdevenen elements significatius de la percepció turística per part de les persones usuàries.

 


3.764 persones (9,65 % més que el 2017) han realitzat alguna de les rutes i visites guiades i audioguiades que s’han programat a la ciutat entre l’1 de maig i el 15 de setembre. D’aquestes persones, un 61,86 % són de fora de Mataró, usuaris que han augmentat un 12,06 % respecte el 2017.

 


S’han realitzat enquestes de satisfacció a les persones usuàries, que han valorat les rutes amb un 9,29 de mitjana i, el guiatge, amb un 9,48.

 


Pel que fa al servei d’audioguies, ha estat utilitzat per 351 persones, la majoria de les quals (62,68 %) han estat estrangeres, principalment franceses.

 




Platges




Pel que fa a les platges, s’han enquestat 445 usuaris que han valorat la qualitat global de les platges amb una nota de 7,49 sobre 10.

 


El wifi gratuït de les platges ha registrat 1.224 nous usuaris i 4.671 connexions. La franja d’edat més habitual a les connexions és entre els 25 i 34 anys i els diumenges són els dies amb més connexions.

 




Reconeixements





Les platges del Varador i del Callao han tornat a renovar amb mitjana d'excel•lent l'auditoria de la Q de Qualitat Turística que atorga l'Instituto para la Calidad Turística Española (ICTE) i que han obtingut cada temporada des de 2010.

 


L’Oficina de Turisme, per la seva banda, ha obtingut el distintiu “Compromís per la sostenibilitat Biosphere” promogut per la Diputació de Barcelona i que garanteix la qualitat i sostenibilitat dels serveis turístics que s’ofereixen.