Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament reclama la llei de finançament del transport públic i nous títols per abaratir el cost als usuaris

Escoltar

L’Ajuntament reclama la llei de finançament del transport públic i nous títols per abaratir el cost als usuaris

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir una declaració institucional presentada per PSC, ERC i ICV per demanar a la Generalitat l’aprovació de la llei de finançament del transport públic. El text és va aprovar amb els vots favorables de l’equip de govern municipal, PSC, ERC i ICV, i l’abstenció de la resta de grups municipals (CiU, PPC i CUP).

 

La declaració aprovada era una proposta alternativa a la que va presentar a la mateixa sessió el PPC per demanar la congelació de tarifes del transport públic, que no va prosperar.

 

El text íntegre del text aprovat és el següent:

 

“En els propers anys les despeses d’explotació del transport públic metropolità s’incrementaran com a conseqüència de l’entrada en servei de nous serveis de transport públic, com és la línia 9 de metro, rodalia de Renfe i FGC, i l’extensió de la xarxa de tramvies i autobusos. Per la qual cosa es fa imprescindible que el Govern català, com preveu la Llei de Mobilitat des del 2003, impulsi l’aprovació d’una llei de finançament del transport públic que creï nous recursos financers.

 

La disposició addicional vuitena de la Llei de Mobilitat, 9/2003, diu literalment, “En el termini d’un any a partir de l’aprovació d’aquesta Llei, el Govern ha de presentar un projecte de llei de finançament del transport públic, de la mobilitat sostenible i de promoció de l’ús dels combustibles alternatius que en reguli el marc organitzatiu”. Han passat sis anys des que es va formular aquella previsió i ha arribat el moment de substanciar-la, sobretot en un moment en el que es preveu un fort augment de les despeses d’explotació del sistema de transport metropolità degut al futur increment de servei.

 

Des de l’1 de gener de l’any 2002, tots els serveis de transport públic de Mataró van passar al sistema tarifari integrat la qual cosa ens permet utilitzar tot el sistema de Transport Metropolità. Per aquest motiu les decisions sobre el finançament del transport metropolità i la política tarifària que l’ATM aplica ens afecta substancialment.

 

D’altra banda el sistema de Transport Metropolità hauria d’incorporar noves targetes tant anuals pels usuaris en general com per al col·lectiu jove en particular, que permetin moure’s en transport públic de forma més econòmica del que és actualment i que donés facilitats per a fraccionar el seu pagament.

 

PRIMER.- Demanar al Govern de la Generalitat que amb la màxima celeritat enceti els treballs per aprovar la llei de finançament del transport públic.

 

SEGON.- Demanar a l’Autoritat del Transport Metropolità que estudiï la creació de noves targetes anuals que permetin als usuaris moure’s en transport públic de forma més econòmica”.