Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament presenta l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana

Escoltar

L’Ajuntament presenta l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana

Els ciutadans ja poden obtenir volants d’empadronament i presentar instàncies directament per Internet



L’alcalde, Joan Mora, i la regidora d’Administració i Atenció Ciutadana, Carolina Soler, han presentat avui l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana, que ha entrat en funcionament a través del web de l’Ajuntament www.mataro.cat


 

L’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana és la finestreta d’Internet a través de la qual els ciutadans poden fer tràmits amb l’administració i comunicar queixes i suggeriments, tal com estableix la Llei 11/2007 d’Accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

 

La principal novetat del servei d’atenció ofert a través d’aquesta oficina virtual és que els usuaris poden realitzar completament alguns dels tràmits, com l’obtenció del certificat d’empadronament o de convivència o la presentació d’una instància, adjuntant documentació.

 

L’únic requisit és tenir connexió a Internet i utilitzar un certificat digital o DNI electrònic per identificar-se davant l’administració en els casos que sigui necessari

 

La web municipal oferia ja possibilitat d’iniciar alguns tràmits per evitar desplaçaments, però encara no era possible finalitzar la gestió completament on-line.

 

A la nova Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana hi figura tot el catàleg de tràmits, tant els que requereixen certificat digital com els que no. Els usuaris també poden trobar aquí la Bústia de Queixes i Suggeriments.

 

 

Inici amb els tràmits més sol·licitats

 

El Servei d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament ha decidit estrenar l’Oficina Virtual facilitant els tràmits més sol·licitats per la ciutadania, com els volants d’empadronament o la presentació d’instàncies genèriques, i també amb un tràmit que no requereix necessàriament certificat digital: l’obtenció de la targeta de la deixalleria i la consulta dels usos realitzats per tal d’obtenir la bonificació de la taxa d’escombraries.

 

Durant l’any 2011 l’Ajuntament va emetre 78.453 volants de padró, que partir d’ara, es podran obtenir a través de l’Oficina Virtual en uns minuts i en qualsevol moment del dia. Pel que fa a les instàncies genèriques, l’any 2011 es van entrar al registre de l’Ajuntament 38.763 documents de persones que les presentaven a través de les oficines d’atenció ciutadana.

 

Així mateix, el tràmit de sol·licitud de targeta de deixalleria, que es va posar en funcionament a final de juliol, ja ha rebut més de 400 peticions per internet.

 

La posada en marxa d’aquest nou sistema d’atenció ciutadana es complementarà a partir de l’octubre amb l’organització de tallers de formació gratuïts que oferiran la possibilitat a qualsevol persona a aprendre com obtenir un certificat digital i a fer-lo servir a través de la nova Oficina Virtual.

 

Amb aquesta posada en servei de l’Oficina Virtual s’avança un pas més en el Pla de Modernització de l’Ajuntament de Mataró, que es va iniciar amb la posada en marxa de la Carpeta de Salut, l’expedició de certificats digitals Idcat i facilitar l’accés dels ciutadans a ordinadors amb accés gratuït a internet.

 

Properament es posarà en marxa un apartat específic per proveïdors, un per empreses, demanar cita prèvia amb un tècnic, possibilitat de fer pagaments en línia, inscripcions a activitats, enviament d’sms i més tràmits que s’aniran ampliant progressivament.