Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El servei de transport urbà Mataró Bus congela les tarifes per al 2021

Escoltar

El servei de transport urbà Mataró Bus congela les tarifes per al 2021

L’Ajuntament no pujarà l’any que ve el preu del bitllet senzill de Mataró Bus, que està congelat des de 2013, ni tampoc dels títols propis de transport, la T-Rosa i la T-10 no integrada. Les tarifes dels títols integrats tampoc s’incrementen al 2021, segons va anunciar aquesta setmana l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). D’altra banda, el Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir prorrogar un any més el contracte del Mataró Bus, i l’aportació municipal al servei l’any que ve es preveu de 4,3 milions d’euros.

Un dels vehicles de Mataró Bus. Foto: arxiu Ajuntament
Un dels vehicles de Mataró Bus. Foto: arxiu Ajuntament

L’aprovació de la modificació de les Ordenances Fiscals per al 2021 al Ple extraordinari celebrat ahir, 23 de desembre, inclou la congelació de les tarifes del transport públic urbà per a l’any que ve. Així, no es modificarà el preu del bitllet senzill (que té un cost d’1,70 € des del 2013) ni de les targetes de 10 viatges pròpies del municipi: la T-Rosa (6,60 €) per a majors de 65 anys, jubilats, pensionistes i persones amb discapacitat, i la T-10 no integrada (8,15 €), que es van posar en marxa al 2019.

L’ATM ha anunciat també aquesta setmana que els títols de transport integrat, que permeten utilitzar diferents mitjans de transport i fer transbordaments, tampoc varien el seu preu al 2021.

El Ple de l’Ajuntament va aprovar també ahir prorrogar el contracte del Mataró Bus a l’actual concessionària, l’empresa CTSA (Avanza Movilidad Urbana, SLU), fins al 31 de desembre de 2021. L’aportació municipal prevista per cobrir les despeses del servei de transport urbà és de 4.340.510 €.

La liquidació provisional dels comptes de Mataró Bus corresponents al 2020, també aprovada ahir al Ple, puja a 1.667.893,68 €. Aquesta xifra és la resultant de sumar la liquidació que l’Ajuntament havia previst inicialment (776.584,64 €) i el dèficit que la crisi sanitària ha provocat al servei (1.112.048,12 €), i de restar l’aportació extraordinària de l’ATM (220.739,08 €) per combatre els efectes de la pandèmia sobre el transport públic. Com ha passat a tots els municipis, Mataró Bus ha hagut d’afrontar al 2020 una important pèrdua de viatgers i limitacions en la capacitat dels autobusos com a mesura preventiva per evitar contagis. L’aportació municipal en acabar l’any es preveu que pujarà a 4,7 milions d’euros.

Per últim, el Ple també va aprovar ahir la liquidació definitiva de 2019, per un import de 45.218,23 €. L’aportació municipal total durant aquell any va pujar a 3.284.017,69 €.


Publicat a