Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els usuaris del Mataró Bus puntuen amb un 7,87 el servei ofert

Escoltar

Els usuaris del Mataró Bus puntuen amb un 7,87 el servei ofert

L'empresa municipal de transport públic Mataró Bus va donar servei a 5.035.521 viatgers en el 2005 mentre que en el 2004 en van ser 5.000.653. Aquesta diferència de xifres suposa que hi ha hagut un increment del 0,70% (34.868 viatgers més en el 2005).

Aquest increment de viatgers s'atribueix a la incorporació d'un autobús de reforç a la línia 3 els dies feiners i en hores punta i a l'ampliació dels serveis al vespre de les línies 1, 3 i 5. Aquestes millores es van posar en funcionament el juny de 2005.

Enquesta anual de satisfacció

Els usuaris del Mataró Bus han valorat globalment amb un 7,87 punts sobre 10 el servei que ofereix l'empresa de transport. Aquesta puntuació és el resultat de l'enquesta anual de satisfacció que fa l'empresa Corporación Española de Transporte, SA (CTSA) i és la més alta des que el 1998 es van adjudicar la concessió. El 2004 la valoració global va ser un 7,79.

L'Índex de Qualitat Percebuda (IQP), que es calcula ponderant la valoració que cada client dóna a cada aspecte per la seva importància, ha donat un resultat de 7, 72 mentre que en el 2004 va ser de 7,77 punts.

Els clients han valorat amb notable tots els elements considerats, així la informació sobre els recorreguts ha estat l'aspecte més destacat amb 8,03 punts; la informació dels horaris li segueix amb un 8,01; seguretat en el viatge 8,00; i ja a partir del 7 els següents aspectes: tracte del personal 7,92; neteja 7,91; comoditat 7,79; qualitat de les parades 7,58; puntualitat 7,56; recorreguts 7,51; horaris 7,25 i l'aspecte menys valorat és la freqüència de pas amb 7,11 punts.

Quant al perfil dels usuaris, són les dones amb un 67,3% els viatgers majoritaris, Més de la meitat dels usuaris, un 55,6%, és població ocupada, seguit dels jubilats amb un 15,1% i els estudiants que són un 15%. Del grup de treballadors, el 36,3% pertanyen al sector serveis i el 24% són dependents o treballadors de comerç.

Pel que fa als títols de transport utilitzats, un 38,9% ha usat la T-10 i el següent títol més emprat ha estat el bitllet senzill amb un 22,4%. Quant als títols integrats de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) van suposar un 17,3% en el 2005 mentre que en el 2004 eren d'un 15,1%. En el 2002 quan el Mataró Bus es va incorporar a l'ATM representaven el 3%.

L'enquesta de satisfacció s'ha fet mitjançant 800 enquestes a dins els autobusos a un número determinat de viatgers escollits de forma aleatòria. El nivell d'error és del +/-3,5% per a un nivell de confiança del 95,5%.

Incorporació de dos nous autobusos

El proper mes d'abril està previst que s'incorporin dos nous autobusos a la flota del Mataró Bus. Aquestes noves unitats tenen com a novetat la carrosseria CS 40 City Versus, que és l'últim model que realitza l'empresa Castrosua.

Actualment la flota està formada per 22 autobusos, 19 dels quals estan de servei tots els dies feiners, 1 actua com a reforç puntual en la línia 3 i la resta es manté de reserva. Les dues noves unitats es destinaran a ampliar el servei de les línies 3 i 5. Així, a partir d'abril hi haurà de servei els dies feiners 21 autobusos.