Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La firma de roba infantil Bóboli evita la crisi gràcies a la internacionalització i a la diversificació

Escoltar

La firma de roba infantil Bóboli evita la crisi gràcies a la internacionalització i a la diversificació

L’empresa té 145 treballadors i 50 botigues monomarca



El president de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEM), Miquel Rey, ha visitat aquest matí l’empresa Star Tèxtil, que produeix i comercialitza la firma de moda infantil Bóboli.


 

L’empresa té en aquests moments més de 50 botigues monomarca arreu de l’Estat i més de 1.300 punts de venda multimarca a Europa, Àsia i Llatinoamèrica.

 

Bóboli ha crescut en el mercat combinant l’obertura de botigues pròpies, franquícies i la venda on line, fet que li va permetre tancar l’exercici 2011 amb una facturació de 22 milions d’euros, un 13 % més que l’any anterior.

 

L’empresa té actualment 85 treballadors a la seva planta de Mataró, situada al polígon del Pla d’en Boet (Avinguda de Lluís Companys, 16), i uns 60 treballadors més a les botigues monomarques. La producció està descentralitzada i importa material de diferents països, sobretot d’Àfrica i Orient.

 

Durant la visita a les instal·lacions, el regidor ha destacat que Bóboli és un exemple d’empresa tèxtil que s’ha adaptat i se'n surt en un context econòmic desfavorable gràcies a l’esforç, la il·lusió i haver sabut diferenciar-se, diversificant el mercat i aprofitant les oportunitats que ofereix l’exportació. “És una d’aquelles empreses que han de servir d’exemple, una empresa mataronina que se’n surt de la crisi, com les altres que formen el 7% dels assalariats de la ciutat i que es dediquen al tèxtil”, ha afegit.

 

El gerent i administrador de Bóboli, Francisco Algàs, ha afirmat que la internacionalització i la diversificació dels canals de venda han estat claus per fer front a la crisi actual en una situació òptima. “Malgrat que el mercat nacional està patint molt, nosaltres hem pogut créixer gràcies a la diversificació i a les exportacions a països que estan en una situació econòmica millor”, ha dit. Segons Algàs, la crisi del tèxtil dels anys 2008 i 2009 va agafar l’empresa per sorpresa, però després de reorganitzar-se, a hores d’ara ha pogut recuperar els nivells de facturació del 2007.