Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament publica la “Guia ciutadana de l’administració electrònica” amb informació sobre com relacionar-se telemàticament amb la corporació

Escoltar

L’Ajuntament publica la “Guia ciutadana de l’administració electrònica” amb informació sobre com relacionar-se telemàticament amb la corporació

S’ha publicat la “Guia ciutadana de l’administració electrònica” de l’Ajuntament de Mataró, que recull un seguit d’informacions i consells a la ciutadania sobre com relacionar-se amb l’administració de manera telemàtica. El document pretén ajudar a la ciutadania a entendre com pot utilitzar els diferents serveis de la seu electrònica i quins requeriments es necessiten en cada cas. Determinades gestions telemàtiques, com la demanda del certificat del padró, s’han incrementat de forma considerable.

La guia s’estructura en sis blocs: què és la seu electrònica, quins tràmits i sol·licituds es poden efectuar, com presentar documentació, què és i com utilitzar la identificació electrònica, sistema de notificacions i serveis propis de la carpeta ciutadana. El document està disponible a l’apartat Necessites ajuda? de la seu electrònica, on estan publicades 23 guies i documents d’ajuda per donar suport a la ciutadania per fer determinades tramitacions de manera telemàtica.

La seu electrònica actual es va posar en marxa al gener de 2019. Durant els darrers mesos, a causa de l’emergència sanitària per la Covid-19 i el tancament o restriccions d’atenció a la ciutadania en oficines municipals s’han incrementat determinats serveis telemàtics. La demanda de certificats del padró d’habitants per aquest canal s’ha incrementat de manera substancial als darrers mesos i al juny es van descarregar 1.460 certificats del padró, el que suposa 11 vegades més que el mateix mes del 2019.

Comparativa de certificats del padró obtinguts a la Seu Electrònica primer semestre 2019-2020

 
2019
2020
% variació
Gener
110
252
129%
Febrer
95
257
171%
Març
121
518
328%
Abril
143
1.094
665%
Maig
187
1.549
728%
Juny
116
1.460
1159%
Totals
772
5.130
565%

 

Al primer semestre de 2020 les tramitacions ciutadanes a través de la seu s’han incrementat un 5% respecte al mateix període de 2019, tot i la davallada general provocada per l’emergència sanitària, que s’ha vist més acusada als mesos d’abril i maig.

Comparativa total tramitacions electròniques a la Seu primer semestre 2019-2020

 
2019
2020
% variació
Gener
1.875
2.970
58%
Febrer
2.257
3.637
61%
Març
3.594
3.925
9%
Abril
2.401
2.066
-14%
Maig
7.007
4.972
-29%
Juny
3.548
4.233
19%
Totals
20.682
21.803
5%


La seu electrònica és l’element de relació amb la ciutadania per a tramitacions i s’inclou dins el projecte d’implantació de l’administració electrònica que executa l’Ajuntament des del 2017.

Publicat a