Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament adjudica el servei de Mataró Bus fins al 2013

Escoltar

L'Ajuntament adjudica el servei de Mataró Bus fins al 2013

El regidor de Via Pública, Oriol Batista, ha presentat avui en roda de premsa la proposta tècnica d'adjudicació del servei Mataró Bus. Sis empreses s'han presentat al concurs obert per donar resposta i cobrir les diferents necessitats de transport públic dels mataronins i dels visitants de la ciutat. La informació sobre la valoració de les ofertes i l'adjudicació a l'empresa Corporación Española del Transporte (CTSA) es va presentar a la Comissió Municipal Informativa de Via Pública del dimecres 25 de juny, es donarà a conèixer avui al Consell de Mobilitat després que la Mesa de Contractació ha fet la proposta d'adjudicació, i es portarà a aprovació en el Ple del 3 de juliol. Aquest és el resultat d'un procés tècnic en la redacció del plec de condicions, en el qual s'ha elaborat de manera participativa a través del Consell de Mobilitat.

Sis empreses

El concurs per procediment obert ha rebut l'oferta de sis empreses del sector que ha presentat la proposta econòmica, la de cobertura de la xarxa amb els horaris i les característiques de la prestació del servei i d'altres millores com poden ser, entre d'altres, la informació a l'usuari o els models de vehicles.

L'empresa CTSA, que actualment dóna el servei, és la que la Mesa de Contractació proposa com a guanyadora del concurs que tindrà vigència des del 2009 fins al 2013.

Les millores en dues fases

La proposta de CTSA presenta una xarxa amb 9 línies, tres més que les existents actualment. Una d'aquestes línies connectarà, durant els dies feiners, els polígons industrials de la ciutat i es podrà perllongar, segons la demanda existent, a les urbanitzacions de Can Quirze i de Can Vilardell. Durant les nits de divendres i dissabtes es perllongarà el servei de dues línies circulars que connectaran, fins a les 0.45 h, el polígon del Pla d'en Boet (zona d'oci nocturn) amb l'estació de tren, els barris del Centre, Molins, Rocafonda i Cerdanyola passant per la Via Europa amb connexió amb les sales de cinema del centre comercial actual.

En una segona fase, que s'iniciarà l'any 2011, es modificarà una de les línies d'autobusos per comunicar la ciutat amb la nova zona del Rengle.

Totes les empreses que s'han presentat han tingut en compte els canvis en la mobilitat que suposarà la implantació del nou centre comercial al carrer de Miquel Biada. En aquest sentit, les línies que cobreixen actualment aquesta zona es reforçaran.

Amb el nou contracte, el promig de la freqüència de pas serà inferior a l'actual:

Feiners

Dissabtes

Festius

Xarxa actual

18,83 minuts

27,33

37,33

Primera fase

17,63 minuts

24,38

36

Segona fase

14,63 minuts

21,50

30,63

També hi haurà una ampliació del servei en les hores nocturnes. Si actualment el promig de la darrera sortida és a les 22.17 h, amb el nou contracte s'aconsegueix endarrerir la darrera sortida fins a les 22.46 h, en la primera fase, i fins a les 23.16 h a la segona fase. A banda d'aquesta ampliació, l'empresa ofereix un servei nocturn complet que es farà durant dos mesos en fase de prova per valorar la demanda real.

Més autobusos i serveis complementaris

La nova empresa adjudicatària ampliarà el nombre d'autobusos en servei. La xifra actual durant el dies feiners és de 22 que passaran a ser 25, en una primer fase, i a 30 en la segona. Actualment, els dissabtes hi ha 15 autobusos que passaran a ser 19 vehicles en la nova etapa. Per últim, els dies festius que ara compten amb 10 vehicles, passaran a ser 11 i 14.

Altres millores que ha presentat l'empresa CTSA és la creació d'una nova web, quatre nous plafons d'informació dinàmica a les parades per saber el temps d'espera fins a l'arribada de l'autobús i l'elaboració d'un estudi per conèixer amb més exactitud les necessitats dels usuaris.

També es crearà un sistema per donar informació als usuaris que ho sol·licitin via sms, hi haurà un bus especial per a la nit del 28 de juliol quan se celebra el castell de focs d'artifici de Les Santes, s'aplicarà una nova eina de gestió de la flota per fer un seguiment minut a minut de la prestació del servei i s'incorporaran 12 nous autobusos alguns dels quals seran per substituir els vehicles més antics i per a noves incorporacions.

El cost del servei durant l'any 2008 és de 2.192.903 euros mentre que es preveu que per l'any 2009 sigui de 2.838.050 euros i de 3.313.617 euros l'any 2011. Aquest escenari econòmic es basa en la hipòtesi del compromís de viatgers de pagament presentat per l'empresa i de la convergència tarifària amb l'ATM a partir de l'1 de gener del 2009.