Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El nou Pla director de Joventut 2004-08 crida a la participació dels joves

Escoltar

El nou Pla director de Joventut 2004-08 crida a la participació dels joves

La regidora de Joventut, Alícia Romero, ha presentat avui la campanya de comunicació del nou Pla director de Joventut 2004-2008. La campanya està dissenyada per promoure la participació dels joves perquè puguin expressar les seves inquietuds i necessitats.

El Servei de Joventut de l'Ajuntament està treballant al llarg d'aquest any en la redacció del nou Pla director de Joventut 2004-2008, que ha de donar les línies estratègiques de les polítiques de joventut per als propers anys.

Així, el Pla director de Joventut té com objectiu respondre a les principals demandes realitzades pels joves i proposar mesures per cobrir les mancances i necessitats d'aquest col.lectiu, a més de ser una anàlisi de la situació actual de la política municipal de joventut.

Campanya de comunicació

Una de les fases importants en la redacció del pla és la participació dels joves, per aquest motiu s'ha dissenyat una campanya que promogui que aquest col.lectiu faci propostes, suggeriments o proposi idees.

Sota la frase "pla jove x mataró 04-08", la campanya presenta a 5 joves que representen 5 perfils juvenils diferents (un músic, un esportista, un emprenedor, una estudiant i una treballadora). Els joves, que han participat voluntàriament en la campanya, expressen un desig de cap on volen que "es mogui" Mataró i incentiven els joves a participar i decidir.

Els anuncis es podran veure a partir d'aquesta setmana en premsa, Televisió de Mataró i en els opis del carrer.

La participació es pot fer a través de la web temàtica dels joves o en els anomenats "punts calents". Els "punts calents" són 30 establiments (equipaments públics, botigues, bars...) de Mataró on s'hi podran trobar unes urnes en les quals els joves hi podran introduir la butlleta de propostes a fer.

La butlleta fa dues preguntes: Què hauria de fer l'Ajuntament per als joves de Mataró? i Quins d'aquests temes et preocupen? Estudis; cultura i art; feina; immigració; habitatge; transports; oci i medi ambient.

La campanya, que va dirigida als 30.000 joves que té la ciutat, tindrà una durada de 3 setmanes, després de les quals es farà una recopilació de tots els suggeriments fets pels joves que serviran per a la redacció del nou Pla director de joventut.

Redacció del nou Pla director de Joventut

El document final del nou Pla director de Joventut serà la suma d'un treball de camp, recerca i consulta participativa, a més de les aportacions tècniques municipals.

El procés s'estructura en 3 blocs de treball:

Informe de joventut: es tracta de recollir dades sobre la realitat juvenil a través de la consulta a tota mena d'administracions i institucions i el coneixement de les característiques del col.lectiu com poden ser les seves condicions de vida i les seves necessitats.

Consulta als joves, participació: per obtenir informació de primera mà sobre la realitat juvenil i recollir l'opinió dels joves sobre les actuacions de l'Ajuntament.

La recollida d'informació es farà a través: d'una enquesta als centres d'ensenyament secundari; entrevistes a joves de la ciutat; entrevistes a entitats o col.lectius juvenils; grups de discussió d'entre 7 i 12 persones i comissions de treball temàtiques.

Treball transversal: és la recollida d'informació i dades sobre les actuacions que es realitzen des de qualsevol departament de l'Ajuntament adreçades als joves.

Està previst que tot aquest procés de treball duri tot l'any i que la redacció del document final estigui enllestida el desembre.

Antecedents

L'any 1998 es va aprovar el Pla integral de Joventut en base del qual s'ha anat treballant fins ara.

Aquest Pla integral de Joventut va ser el resultat de la voluntat del Servei de Joventut de què els joves participessin en el disseny de les actuacions que es feien des de l'Ajuntament i del document "Estudi dels joves de Mataró", on a través de 400 enquestes es demanava el parer dels joves en els temes que més els afectaven.

A partir d'aquí i de campanyes informatives que instaven els joves a participar en les polítiques de joventut es van crear grups de treball que van generar les línies estratègiques del Pla.

El Pla integral de Joventut ha materialitzat més de 90 actuacions concretes adreçades als joves, com poden ser els Parcs de Nadal, la Mostra d'art jove, el projecte de Can Xalan o la creació del Consell Municipal de Joventut.

La realitat social de la ciutat i dels joves ha canviat d'una manera important en els darrers anys, per la qual cosa, des del Servei de Joventut s'ha endegat aquest procés de revisió i actualització del conjunt d'actuacions i programes que, gestionats des dels diferents serveis, organismes autònoms i entitats de la ciutat, componen el Pla integral de Joventut.