Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El nou tram del passeig Marítim a l'àmbit del Port representarà una inversió de més de 3 milions d'euros

Escoltar

El nou tram del passeig Marítim a l'àmbit del Port representarà una inversió de més de 3 milions d'euros

L'alcalde, Joan Antoni Baron, i la vicepresidenta del Consorci del Port de Mataró, Pilar González Agàpito, han presentat aquest matí el projecte del nou tram del passeig Marítim en l'àmbit del Port. 

Aquest projecte consisteix en la urbanització de l'espai que queda entre les instal·lacions portuàries i les vies del tren (davant de l'estació de Renfe), que actualment és un vial i un aparcament en un solar sense arranjar. En definitiva, les obres relligaran el tram de passeig Marítim nou i el nou passeig de palmeres que acaba al pas subterrani de la Porta Laietana.

El projecte, la redacció del qual va ser encarregada a l'empresa pública de la Generalitat Gestió d'Infraestructures SA (GISA), suposarà una inversió de 3.069.604 € que anirà a càrrec del Consorci Port Mataró, ens integrat per la Generalitat i l'Ajuntament de Mataró. Les obres es troben ara en procés de a licitació i es preveu que es puguin iniciar a la primavera de 2005.

Característiques del projecte

L'àmbit d'actuació té uns 700 metres de longitud i 45 metres d'ample. Està delimitat per la construcció de dues rotondes, una situada a l'entrada nord (actual accés al Port) i una altra al sud (a l'alçada de la zona de pescadors), que milloraran l'accés a les instal·lacions portuàries i reordenaran el trànsit rodat.

Els dos accessos quedaran units per un vial de dos carrils de circulació, cadascun d'ells de 3'5 metres d'amplada. També disposat de manera longitudinal, a la banda de mar, hi haurà un altre vial per accedir a la zona d'aparcament restringit del Consorci del Port i, en la zona més propera als edificis del Port, quedarà situat el passeig destinat als vianants. En total, gràcies al projecte, en aquesta zona hi haurà 170 noves places d'aparcament en superfície, situades a la zona pública a banda i banda del nou vial de circulació exterior, i unes 300 places a la zona d'accés restringit pel Consorci del Port.

Per la seva banda, el passeig per a vianants tindrà una amplada de 8'3 metres i s'urbanitzarà amb llambordins de tipus ceràmic. Al llarg del passeig es col·locaran bancs i cadires d'estil neoromàntic, papereres, fonts i mòduls d'aparcament per a bicicletes. L'enllumenat públic a l'àmbit del passeig consistirà en la instal·lació de columnes de 4 metres d'alçada a la banda dels edificis i de fins a 8 metres a l'altre marge.

El projecte inclou l'enjardinament de les zones d'aparcament i la plantació de diferents espècies d'arbres, tant al passeig com a banda i banda del vial, configurant una franja paral·lela a les vies de Renfe amb l'objectiu de generar una pantalla visual i acústica. Pel que fa els serveis, s'ha de redefinir la xarxa de drenatge i projectar la nova xarxa de sanejament i de baixa tensió en previsió de futures edificacions a la zona sud del Port.

Tot i que en aquesta fase del projecte no es contempla executar el pas soterrat d'accés a la ronda de Barceló, la zona es deixarà preparada per quan es pugui dur a terme l'obra.

El projecte preveu que les obres estiguin executades en el termini de nou mesos a partir de l'inici dels treballs.