Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'IMPEM crida els ciutadans a participar en el Pla d'Actuació per a la Promoció de Mataró

Escoltar

L'IMPEM crida els ciutadans a participar en el Pla d'Actuació per a la Promoció de Mataró

L'Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEM) està desenvolupant el Pla d'Actuació per a la Promoció de la Ciutat (PAPC), pla que neix d'un acord de Ple per definir les línies estratègiques de promoció de Mataró adreçades tant al visitant extern com al propi ciutadà/ciutadana en els propers anys. En aquest sentit, el turisme pot jugar un paper bàsic per a la promoció de la ciutat possibilitant el sorgiment de d'una nova activitat econòmica a la ciutat i d'un nou filó d'ocupació.

El pla disposa d'una comissió de seguiment, constituïda per representants dels grups municipals i de diverses entitats vinculades a l'activitat econòmica i social de la ciutat, que ha participat en el desenvolupament de les diferents fases del Pla i ha validat la tasca realitzada fins al moment.

Aquest projecte ha comportat la necessitat d'analitzar de forma prèvia a la definició de les estratègies aspectes com els recursos actuals i potencials de que disposa la ciutat per a captar l'atracció de visitants, les possibles segmentacions de mercat existents en l'àmbit turístic i les estratègies adoptades per altres ciutats que poden ser competidores amb la nostra a l'hora de captar públic ja sigui per proximitat o per disposar de recursos similars entre d'altres.

El PAPC es troba actualment en la fase de definició de posicionament, fase que ha de determinar sota quins àmbits es vincula a partir d'ara la promoció de Mataró (per exemple la cultura, la gastronomia, la tecnologia i l'oferta universitària, el comerç, la vinculació com a ciutat marítima, l'esport, etc.) Per a definir aquests àmbits de posicionament, l'IMPEM ha obert un procés participatiu convidant a opinar al respecte a les diferents entitats locals, als consells de participació ciutadana, alcaldes i regidors de la comarca, mitjans de comunicació, etc.. i ha elaborat una plataforma digital oberta a tothom a través de l'espai de participació consensus del web municipal on tothom pot consultar els 4 documents elaborats durant el Pla (indicacions per respondre el formulari, proposta d'identificació dels principals recursos existents i potencials, proposta de segmentació de mercats pels recursos identificats, i l'anàlisi d'altres ciutats com Badalona, Granollers i Terrassa) i omplir un qüestionari.

A partir de les opinions rebudes fins el proper 14 de juliol es farà una tabulació de respostes i s'aplicarà una matriu de competitivat estratègica per a disposar d'uns primers resultats sobre els segments o àmbits que es consideren prioritaris per a ser identificats amb la ciutat a l'hora de promocionar-la.

Les conclusions d'aquest pla, que han d'incloure una planificació d'execució per als propers anys, es preveuen estiguin enllestides a finals del mes de juliol.