Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'IMPEM imparteix tres tallers per fomentar la innovació en els sectors del turisme, els serveis assistencials i les TIC

Escoltar

L'IMPEM imparteix tres tallers per fomentar la innovació en els sectors del turisme, els serveis assistencials i les TIC

L'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) ha posat en marxa aquesta setmana activitats de foment de la Innovació a la ciutat de Mataró amb la programació de tres tallers adreçats a les empreses i empresaris dels sectors de comerç, turisme i restauració; les activitats de serveis assistencials; i les activitats de noves tecnologies.

Els tres tallers tenen per objectiu ajudar a millorar la capacitat d'innovar de les petites i mitjanes empreses (PIME) d'aquests tres sectors emergents dins del teixit industrial de Mataró amb l'objectiu de desenvolupar noves iniciatives d'innovació en les àrees de gestió de l'empresa (desenvolupament de nous productes o serveis, innovació i millores en els canals de comercialització dels seus productes o serveis, innovació en procés, etc.). Els tallers tenen una durada de 3 hores, els imparteixen personal de CETEMMSA i hi poden assistir unes 15 persones.

En l'entorn empresarial hi ha la conscienciació que sí que s'està innovant en el món de l'empresa, però els indicadors externs (com per exemple l'Eurobaròmetre) analitzen que no és així, ja que l'Estat espanyol queda sempre per sota de la mitjana europea, només per sobre de Grècia i Portugal.

La innovació és un tema crucial des del punt de vista estratègic per a qualsevol empresa. Tot i que la tecnologia és actualment la font de coneixement més poderosa, és un error pensar que només es pot innovar amb tecnologia. Hi ha altres fonts d'innovació, com per exemple les formes de comercialització. Hi ha moltes formes de negoci i és possible fer negoci sense innovar. Ara bé, si es vol aspirar a liderar un nínxol de mercat, sense innovació aquesta aspiració és impossible. Les organitzacions innovadores creen noves regles de joc que els permeten diferenciar-se d'altres organitzacions amb objectius similars i d'aquesta manera donar un tret diferencial en la prestació dels seus serveis.

-GESTIÓ DE LA INNOVACIÓ AL SECTOR DEL COMERÇ, TURISME I RESTAURACIÓ

Dimarts 4 d'octubre del 2005. De 8.30 a 11.30 h a l'IMPEM (c. Herrera, 70).

-GESTIÓ DE LA INNOVACIÓ AL SECTOR DELS SERVEIS ASSISTENCIALS

Dimecres 5 d'octubre del 2005. De 18 a 21 h a l'IMPEM (c. Herrera, 70).

-GESTIÓ DE LA INNOVACIÓ AL SECTOR DE LES TIC

Dijous 6 d'octubre del 2005. De 18 a 21 h. A l'IMPEM (c. Herrera, 70)