Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La immigració, l'aparcament i el trànsit continuen sent les qüestions que més preocupen els mataronins

Escoltar

La immigració, l'aparcament i el trànsit continuen sent les qüestions que més preocupen els mataronins

Una enquesta telefònica realitzada per l'empresa Treball de Camp per encàrrec del Comitè de Qualitat de l'Ajuntament indica que la majoria dels mataronins estan satisfets de viure a la ciutat i aproven els serveis municipals.

Els resultats de l'enquesta, que han estat presentats aquest matí a la Comissió Informativa de Serveis Centrals, s'exposen juntament amb els del mateix estudi dels anys 2002 i 2004, de manera que és possible analitzar l'evolució de les percepcions ciutadanes. Així, entre les conclusions destaca que la qüestió que més preocupa a la ciutadania continua sent la immigració, igual que fa dos anys, mentre que fa quatre era l'aparcament.

El treball de camp es va realitzar a 800 persones entre el 27 de juny i l'11 de juliol i ha estat supervisat tècnicament per l'Oficina d'Avaluació de Serveis i Qualitat de la Diputació de Barcelona. El marge d'error és del +/- 3,5%.

L'enquesta ha analitzat 4 àmbits: la visió de la ciutat, la gestió municipal, els immigrants no comunitaris, i els hàbits informatius i de comunicació.

La visió de la ciutat

El 86,7% dels entrevistats diu sentir-se molt o bastant satisfet de viure a Mataró, malgrat que la percepció sobre el futur és més pessimista que en les edicions anteriors.

La immigració (17,4%), la circulació i el trànsit (11%) i l'aparcament (9,1%) són els són els problemes més greus que perceben els entrevistats, tot i que percentualment baixen entre 1 i 2 punts en comparació amb l'anterior enquesta.

La majoria dels entrevistats considera que l'economia local està estancada (32,9%) o en expansió (31,9%) i el 45,4% creu que en els darrers dos anys és més difícil trobar feina a Mataró. Els sectors econòmics que creuen que s'haurien d'impulsar són la indústria en general (27,6%) i la indústria tèxtil (24,3%).

S'observa que la zona est té un comportament diferenciat i el 55,9% dels entrevistats considera que el seu barri està pitjor que la ciutat i el 50,8% considera que la immigració és el principal problema del barri.

La gestió municipal

La majoria del entrevistats aprova la gestió municipal i la nota mitjana que li concedeixen a l'Ajuntament una nota molt similar a la d'anteriors edicions de l'enquesta. Ara és un 5,9, fa dos anys era d'un 6 i el 2002 era d'un 5,8 en una escala de l'1 al 10.

Els serveis municipals més ben valorats són les platges, amb un 6,8 de mitjana, i el transport públic (6,6). Els menys valorats, igual que en les anteriors enquestes, són la circulació (4,5) i l'aparcament (2,7).

La majoria d'actuacions sobre les que es va preguntar gaudeixen d'un bon grau de coneixement i d'una bona valoració. Tots els projectes tenen un grau de coneixement superior al 65%. Els més coneguts són els nous equipaments educatius en construcció, seguits de la remodelació de l'avinguda de Josep Puig i Cadafalch i de la promoció d'habitatge públic. Quant als projectes concrets, augmenta un 16 punts el grau de coneixement sobre la instal·lació d'uns grans magatzems al centre i 37 punts sobre el TecnoCampusMataró. Per als enquestats, els projectes més valorats són el poliesportiu de Cirera, el TecnoCampus i els projectes urbanístics del front de mar.

De cara al futur, els projectes més demandats són més aparcament (12,9%), habitatge (9%) i escoles (8%). A nivell de barri, demanen millorar l'aparcament i el manteniment de la via pública.

Els immigrants no comunitaris

La percepció sobre el nombre de residents no comunitaris experimenta el traspàs d'aproximadament un 5% de l'opció "bastant" a l'opció "molt nombrosos". Pel que fa a l'impacte sobre el municipi de la seva procedència, es manté el percentatge d'entrevistats que considera que són perjudicials (41%) i augmenta lleugerament els que opten per dir que són beneficiosos (22,5%).

Hàbits informatius i de comunicació

La valoració de la informació que els entrevistats reben de l'Ajuntament ha millorat molt respecte l'anterior edició: un 56% considera que és molt bona o bona. Concretament, les respostes que valoren la informació que rep de l'Ajuntament com a molt bona ha passat del 31% l'any 2004 al 56% l'any 2006.

Els entrevistats diuen assabentar-se del que passa a Mataró principalment a través del correu de les cartes i el butlletí municipal mésmataró (26,6%), a través de Televisió de Mataró (21,4%) i a través dels diaris (17%) i revistes (12,8%). A continuació se situen Capgròs (11,4%), directament a través de l'Ajuntament (9,1%), El Tot Mataró (8,4,%), Internet (7,4%), el boca-orella (5,8%) i El Punt (3,6%).

El canal de televisió més vist continua sent TV3 (58,4%) i TVMataró apareix en la quarta posició del rànquing, amb un 23,8%. Pel que fa als diaris, el més llegit és El Periódico (40%, sumant les versions en català i castellà), seguit de La Vanguardia (31,5%).