Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament formalitza amb FCC el contracte que regula la recollida de la brossa i neteja viària dels pròxims 8 anys

Escoltar

L'Ajuntament formalitza amb FCC el contracte que regula la recollida de la brossa i neteja viària dels pròxims 8 anys

L'alcalde, Joan Antoni Baron, i el representant de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), S.A., Martí Juanola, han signat avui el nou contracte de gestió de la recollida d'escombraries i neteja viària.

El contracte, que és un concessió administrativa per a 8 anys, entrarà en vigor el proper 1 de juliol i estableix la recollida de les fracciones resta, matèria orgànica i voluminosos, de la neteja viària i de la neteja de platges de Mataró.

El contracte s'ha adjudicat a FCC per un import de 7.300.093,72 € anuals, que representa la despesa més important en un sol contracte que adjudica l'Ajuntament de Mataró, 58.400.749,76 € en 8 anys.

El pressupost anual s'ha incrementat en un 28,23% respecte a l'any passat.

Més serveis i més recursos

Tot el servei de la gestió de la brossa el realitzaran 135 operaris, 30 més que en l'anterior contracte.

Pel que fa a la maquinària, s'incorporen progressivament a les ja actuals: 4 màquines de neteja, 4 camions de caixa oberta, 3 camions cuba, 2 camions grua robotitzada, 1 rentacontenidors i 3 camions de càrrega posterior.

Quant als serveis nous, es farà el fregat de zones de vianants, neteja viària amb aigua, manteniment de papereres, la implantació de la recollida robotitzada i la recollida concertada de voluminosos. A més, també s'ha establert que la brigada de neteja viària elimini els grafits dels espais públics i per això disposaran d'un furgó de neteges especials.

La recollida de residus voluminosos s'amplia i es farà 6 dies a la setmana. Per utilitzar el servei el ciutadà haurà de concertar-lo prèviament i dipositar les andròmines al portal del seu domicili que seran recollides en un termini màxim de 48 hores. Es pretén reconduir a les deixalleries el 40% dels voluminosos generats pel municipi. Faran aquest servei 5 operaris que treballaran amb 2 camions. La recollida concertada s'iniciarà en una part de la ciutat a l'octubre i estarà totalment desplegada a partir de desembre.

Recollida de la fracció orgànica

La nova concessió ampliarà a tota la ciutat la recollida de la fracció orgànica dels residus domiciliaris, que fins ara s'està fent de manera experimental a Peramàs, Vista Alegre i el Camí de la Serra.

El servei s'implantarà a mitjan d'octubre a una part de la ciutat i a mitjan de desembre es farà ja en la seva totalitat. La fracció orgànica s'haurà de dipositar en uns contenidors especials amb una capacitat de 700 litres cadascun i dels quals n'hi haurà més de 800 repartits per la ciutat. La recollida es farà 3 cops per setmana a l'hivern i 4 a l'estiu. Al Centre, però, es farà una recollida diària porta a porta, de la mateixa manera que es fa amb la fracció resta.

L'objectiu d'aquest servei és recollir selectivament el 30% de la fracció orgànica de la brossa quan el servei estigui implantat a tota la ciutat.

Quant a la recollida de la fracció resta domiciliària, també es milloraran les freqüències de buidat dels contenidors a les urbanitzacions i als polígons industrials que es farà els 7 dies de la setmana.

El concurs d'adjudicació

L'aprovació d'aquest contracte i la seva adjudicació a l'empresa FCC es van aprovar al Ple de l'Ajuntament d'aquest mes de juny. Al concurs públic es van presentar tres empreses i FCC va millorar les condicions i requisits establerts en el plec tècnic dissenyat per l'Ajuntament, tant en l'aspecte econòmic de l'oferta com en els serveis proposats.

La nova imatge

El nou servei de recollida de la brossa i neteja viària es visualitzarà al carrer a través d'una nova imatge, formada per un logotip que conté l'"m" de mataró brillant i emmirallada en el mar i una marca que emfasitza la condició de ciutat de Mataró. Això s'aconsegueix a través de la feminització de la marca existent fins ara "matarónet" que es transforma en la marca "mataróneta".

Els colors de la nova imatge són el taronja i el blau, de la mateixa gamma que s'utilitzen en la marca de promoció de ciutat "Mataró, ciutat Mediterrània" i la tipografia és de la mateixa família.

Aquesta imatge s'anirà aplicant progressivament a la rotulació de les estructures i serveis, als uniformes dels operaris, als vehicles i altres elements de difusió, així com serà la base de les campanyes de sensibilització que es desenvoluparan en els propers 8 anys. De fet, el nou contracte amb FCC estableix com a novetat que un 3% del pressupost anual es destinarà a campanyes d'educació ambiental.