Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Institut Municipal de Promoció Econòmica promou la internacionalització de 12 empreses de Mataró

Escoltar

L'Institut Municipal de Promoció Econòmica promou la internacionalització de 12 empreses de Mataró

L'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) ha portat a terme un projecte per dinamitzar el teixit productiu de la ciutat. Les empreses que han format part del projecte tenen un volum de facturació global de més de 22 milions d'euros i donen feina a més de 200 persones.

La prova pilot del projecte, emmarcat dins el Pla Estratègic d'Internacionalització (PEI) de Mataró, ha finalitzat amb el disseny personalitzat a cadascuna de les 12 empreses d'una estratègia per consolidar la seva presència a l'exterior, o per obrir-se a nous mercats a les que encara no ho fan. Aquestes 12 empreses han estat escollides després d'analitzar el potencial de creixement i d'exportació de 150 companyies.

Després de fet l'estudi hi ha un període de 12 mesos en el qual totes les empreses podran, a través de l'IMPEM, obtenir assessorament gratuït per posar en marxa l'estratègia d'internacionalització.

Les empreses satisfetes amb l'estudi

Per saber què en pensen les empreses sobre l'estudi realitzat, l'IMPEM ha fet una enquesta que indica que el 87,5% de les empreses considera que el projecte ha assolit les seves expectatives i que estan molt satisfetes d'haver-hi participat. El 50% diu que amb seguretat podrà aplicar les idees i conceptes que li han estat exposats en l'informe final.

Algunes de les empreses que estan participant en aquesta prova pilot i posant en marxa algunes de les propostes sorgides del pla estratègic internacional fet a mida per a cada una d'elles són:

. Triblond, Previsión 4 i Tejidos Juan Moreno, totes del sector tèxtil. Aquestes ja s'han apuntat al programa NEXPIPE que és un programa per iniciar-se en l'exportació adreçat a les pimes.

. Tynitronic, dedicada a la localització d'animals, persones i objectes, mitjançant eines tecnològiques, que posarà en marxa un pla d'actuació per rendibilitzar les inversions fetes i augmentar quota de mercat.

. Lidermed, especialitzada en tèxtils pel sector sanitari, i vol desenvolupar nous productes i augmentar la quota del seu mercat exterior.

. C.P. Aluart, fabrica tèxtils tècnics de seguretat (antibala, antitall, etc.) i vol projectar la seva presència internacionalment gràcies a la posició que té en un segment de mercat molt especialitzat (forces de seguretat).

. British American Institute, fa classes d'anglès i i iniciarà una nova línia de negoci d'idioma espanyol per a estrangers .

. Burniol, empresa especialitzada en el muntatge de botigues especialitzades, que té l'oportunitat d'exportar els seu model de negoci a l'exterior.

. Construcciones mecánicas TYBSA, fabrica dutxes i spas on la internacionalització de l'empresa pot comportar l'apropament a mercats més madurs.

Jornades dirigides a les empreses

·. Dimarts 14 de novembre, l'ICEX, el COPCA i la Cambra de Comerç de Barcelona donaran a conèixer quins són els programes i ajudes de suport a les empreses.

·. Dimecres 13 de desembre, l'IMPEM organitzarà un taller de 3 hores sobre el Pla d'Internacionalització com a estratègia de negoci d'una empresa.