Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els usuaris del Mataró Bus puntuen amb un 7,85 el servei ofert

Escoltar

Els usuaris del Mataró Bus puntuen amb un 7,85 el servei ofert

L'empresa concessionària del servei de transport públic Mataró Bus va donar servei a 5.166.036 viatgers en el 2006 mentre que en el 2005 en van ser 5.035.521. Aquesta diferència de xifres suposa que hi ha hagut un increment del 2,6% (130.515 viatgers més en el 2006).

Aquest increment de viatgers s'atribueix a la incorporació d'un autobús, en els dies feiners, d'un autobús a la línia 3 durant tot el dia i un altre a la línia 5 en les hores punta

Enquesta anual de satisfacció

Els usuaris del Mataró Bus han valorat globalment amb un 7,85 punts sobre 10 el servei que ofereix l'empresa de transport. Aquesta puntuació és el resultat de l'enquesta anual de satisfacció que fa l'empresa Corporación Española de Transporte, SA (CTSA). El 2005 la valoració global va ser un 7,87.

L'Índex de Qualitat Percebuda (IQP), que es calcula ponderant la valoració que cada client dóna a cada aspecte per la seva importància, ha donat un resultat de 7, 72 mentre que en el 2005 va ser de 7,71 punts.

Els clients han valorat amb notable tots els elements considerats, així l'aspecte més destacat ha estat la seguretat amb 8,10 punts; la informació dels recorreguts li segueix amb un 8,08; informació d'horaris 8,03; i ja a partir del 7 els següents aspectes: tracte del personal 7,98; neteja 7,83; recorreguts 7,76; comoditat 7,72; qualitat de les parades 7,50; horaris 7,41; freqüència de pas 7,37; i l'aspecte menys valorat és la puntualitat amb 7,17 punts.

Rànquing segons aspecte més valorat 2006

2006

2005

Diferència

Seguretat viatge

8,10

8,00

0,10

1,25%

Informació recorreguts

8,08

8,03

0,05

0,62%

Informació horaris

8,03

8,01

0,02

0,25%

Tracte personal

7,98

7,92

0,06

0,76%

Neteja

7,83

7,91

-0,08

-1,01%

Recorreguts

7,76

7,51

0,25

3,33%

Comoditat

7,72

7,79

-0,07

-0,90%

Qualitat parades

7,50

7,58

-0,08

-1,06%

Horaris

7,41

7,25

0,16

2,21%

Freqüència de pas

7,37

7,11

0,26

3,66%

Puntualitat

7,17

7,56

-0,39

-5,16%

GLOBAL

7,85

7,87

-0,02

-0,25%

IQP

7,721

7,717

0,004

0,05%

Quant al perfil dels usuaris, són les dones amb un 63,4% els viatgers majoritaris que dupliquen pràcticament als homes (36,6%). Més de la meitat dels usuaris, un 51,41%, és població ocupada, seguit dels jubilats amb un 18,84% i els estudiants que són un 13,08%. Del grup de treballadors, el 28,99% pertanyen al comerç i el 28,20% són treballadors de serveis.

El motiu per utilitzar el Mataró Bus és no tenir carnet de conduir per a un 53,78% i un 21,9% prefereix utilitzar el transport públic abans que el seu propi vehicle

Pel que fa als títols de transport utilitzats, un 39% ha usat la T-10 i el següent títol més emprat ha estat el bitllet senzill amb un 21,2%. Quant als títols integrats de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) van suposar un 18,7%.

L'enquesta de satisfacció s'ha fet mitjançant 800 enquestes a dins els autobusos a un número determinat de viatgers escollits de forma aleatòria. El nivell d'error és del +/-3,5% per a un nivell de confiança del 95,5%.

Més autobusos i ampliació de servei

Actualment la flota del Mataró Bus està formada per 24 autobusos, 20 dels quals estan en servei tots els dies feiners, 1 actua com a reforç puntual en la línia 5 i la resta de reserva. Està previst que el proper mes d'abril s'incorpori a la flota un nou vehicle que es destinarà a millorar la freqüència d'una de les línies del servei amb més alta ocupació.

A més, a partir del 17 de febrer s'ha ampliat el servei de la línia 3 els caps de setmana. Aquesta incorporació permet que la freqüència de pas els dissabtes a la tarda sigui de 20 minuts i de 28 els diumenges i festius. Aquesta ampliació del servei és un dels compromisos establerts en el Programa d'Actuació Municipal del 2007.

Aquest any està previst instal·lar dos nous panells electrònics que facilitaran informació sobre el temps real que resta perquè arribi l'autobús. S'instal·laran a la plaça de les Tereses i al Parc Central.

Conveni amb la Generalitat

El passat mes de juliol, la Generalitat de Catalunya, l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) van signar un conveni de col·laboració per al finançament del transport públic urbà dels municipis associats.