Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Entitats de comerç i hostaleria de Mataró signen un acord en matèria de conciliació de la vida personal i laboral

Escoltar

Entitats de comerç i hostaleria de Mataró signen un acord en matèria de conciliació de la vida personal i laboral

L'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) impulsarà la posada en marxa del projecte "Facilitem la conciliació" en els sectors del comerç i l'hostaleria de la ciutat. La iniciativa permetrà desenvolupar un pla d'acció per millorar en els aspectes de conciliació de la vida personal i laboral de 50 empreses del sector.

La presidenta de l'IMPEM, Alícia Romero, la responsable del Programa per a la Igualtat d'Oportunitats del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, Sara Berbel, el president delegat de l'Àrea de Promoció Econòmica de la Diputació de Barcelona, Teodoro Romero, el president de la Unió de Botiguers de Mataró, Salvador Floriach, el president de l'Associació de Comerciants i Professionals del nou centre de Mataró, Jordi Llargués, i el president del Gremi d'Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme, Antoni Graupera, van signar dimarts passat un conveni de col·laboració per desenvolupar el projecte.

"Facilitem la conciliació" comptarà amb el suport tècnic i econòmic del Programa d'Igualtat d'Oportunitats del Departament de Treball de la Generalitat; de la Diputació de Barcelona dins el marc del projecte Ressort, Iniciativa Comunitària EQUAL, del qual es soci l'IMPEM i que vol promoure la responsabilitat social de les petites i mitjanes empreses; i per últim l'aportació tècnica i econòmica del mateix IMPEM.

El projecte tindrà 5 fases d'execució:

  1. Diagnosi general per detectar la maduresa de les empreses participants, pel que fa a la responsabilitat social. Aquesta fase la desenvoluparà el personal tècnic de l'IMPEM, amb l'eina dissenyada en el marc del Projecte Equal Ressort.
  2. Diagnosi de conciliació, que consisteix en la utilització de l'eina "les 6C de la Conciliació" desenvolupada pel Departament de Treball de la Generalitat. El personal tècnic de l'IMPEM, amb l'assessorament del personal tècnic del Departament de Treball, farà entrevistes a les empreses participants per obtenir una primera diagnosi.
  3. Pla d'acció que han de desenvolupar les empreses: compromís per part de les empreses participants de començar a treballar aquells aspectes que en la diagnosi es manifesten com a millorables. Aquest pla d'acció es desenvoluparà entre una consultora externa i personal tècnic de l'IMPEM.
  4. Avaluació: la mateixa eina "les 6C de la Conciliació" proposa una metodologia d'avaluació per tal de millorar les accions que s'han implementat.
  5. Difusió: les empreses participants seran candidates a sortir publicades en els llibres de bones pràctiques que edita l'IMPEM, així com a un reconeixement públic en la Nit de l'empresa.

Al programa hi participaran 24 comerços associats a la Unió de Botiguers de Mataró, 6 comerços de l'Associació de Comerciants i Professionals del Nou Centre de Mataró i 20 empreses del Gremi d'Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme. El programa tindrà una durada inicial de 8 mesos. L'IMPEM té la intenció de seguir avançant en aquesta línia i incorporar-hi altres sectors econòmics de la ciutat d'acord amb els resultats d'aquesta primera iniciativa.

Segon estudi de bones pràctiques de responsabilitat social

Coincidint amb la signatura del conveni per l'execució del projecte "Facilitem la conciliació", l'IMPEM ha presentat el segon "Estudi d'identificació de bones pràctiques en Responsabilitat Social a les PIMES de Mataró". El volum recull les accions desenvolupades per 14 empreses de la ciutat, que ha demostrat una integració total de les bones pràctiques en Responsabilitat Social en la seva gestió quotidiana.

Aquesta iniciativa rep el suport del projecte Ressort de la Diputació de Barcelona, dins de la iniciativa comunitària Equal. El primer estudi de bones pràctiques editat l'any passat per l'IMPEM va recollir les accions desenvolupades per 12 empreses. En el procés de selecció de les empreses per aquest segon estudi han participat 24 empreses.

S'entén per empresa responsable socialment aquella que es compromet amb el seu territori, tant pel que fa al medi ambient, com als recursos humans. Les empreses i els àmbits d'actuació de bones pràctiques en Responsabilitat Social detectats per aquest segon estudi són:

Calçats Boixet

relació amb l'entorn

Centre geriàtric Can Boada, SL

participació interna i formació

Empresa Casas, SA

formació

Fibranet NSP, SL

cooperació empresarial

Fusteria Bassas

relació amb l'entorn

Grup CECASSA Assessors SL

formació

Grup V&H Enginyer Consultors, SCCL

participació interna i intercooperació

MAP. Serveis a les persones, SL

formació i conciliació laboral i personal

Nova Europa Macia Merlos Associats, SL

relacions empresarials

Perruqueria Pèls, SL

formació

SAD Suport, SCCL

igualtat d'oportunitats i medi ambient

Sala assessor informàtic, SL

conciliació laboral i personal

SEDNA Engineering, SL

relacions empresarials i medi ambient

Star Tèxtil, SA

relació amb l'entorn