Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament informarà per via telemàtica, telefònica i presencial sobre la nova Llei de Dependència

Escoltar

L'Ajuntament informarà per via telemàtica, telefònica i presencial sobre la nova Llei de Dependència

El Ple de l'Ajuntament va aprovar per unanimitat dijous passat, 1 de març, una proposta de resolució que preveu posar a l'abast dels ciutadans la informació i atenció que necessitin en relació a l'aplicació de la nova Llei de Dependència, tant per mitjans telemàtics i telefònics com presencials. La proposta va ser presentada pel grup municipal del PPC i va incorporar esmenes del PSC.

El text íntegre de la resolució és el següent:

"L'1 de gener d'enguany ha entrat en vigor la nova Llei de la Dependència que regularà el sistema d'atenció a les persones dependents. Amb aquesta Llei, es crea un nou dret universal perquè aquestes persones, grans i discapacitades, rebin l'ajut i l'assistència necessària per millorar la seva qualitat de vida.

Donada la importància d'aquesta normativa, que pot afectar aproximadament a set mil mataronins i mataronines dels quals un quaranta per cent està en un grau elevat de dependència, creiem necessari que des de l'Ajuntament s'obri un servei d'informació a totes les persones afectades i familiars per tal de que puguin conèixer quins són els seus drets i veure ateses les seves consultes.

Tenint en compte això, aquest grup municipal presenta per la seva aprovació en el Ple Municipal els següents ACORDS:

1.- L'Ajuntament de Mataró garantirà telemàtica i telefònicament, així com de forma presencial, la informació i atenció que necessitin els ciutadans en relació a l'aplicació de la nova Llei de la Dependència.

2.- Un cop entri en funcionament l'adequació d'aquest servei municipal, serà donat a conèixer als ciutadans de Mataró mitjançant una campanya informativa que posarà en marxa l'Ajuntament."