Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'oficina de turisme i el punt d'informació de la platja han atès 12.200 consultes i 14.003 visitants aquest estiu

Escoltar

L'oficina de turisme i el punt d'informació de la platja han atès 12.200 consultes i 14.003 visitants aquest estiu

L'oficina de turisme de Mataró, ubicada a la planta baixa de l'Ajuntament (La Riera, 48), i el punt d'informació turística, instal·lat a la platja del Varador han atès un total de 12.200 consultes durant la temporada d'estiu, del 12 de maig al 9 de setembre, i han rebut en conjunt 14.003 visitants. La presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, presenta avui en roda de premsa, i ahir ho va fer al Consell de l'IMPEM, el balanç i valoració de les activitats de promoció turística desenvolupades durant la temporada d'estiu.

Oficina de turisme i punt d'informació turística de la platja

L'oficina de turisme i el punt d'informació de la platja han atès 12.200 consultes, el que representa un 80,79% d'increment respecte als resultats de la temporada d'estiu 2006 i 14.003 visitants que representen un increment del 20,10 %. Del 12 de maig al 9 de setembre, l'oficina de turisme de Mataró ha rebut 7.218 visitants, que han realitzat 6.760 consultes. Els demandants de consultes amb atenció personalitzada han estat 4.802. El punt d'informació turística de la platja, que a l'igual que l'estiu passat, s'ha instal·lat al passeig marítim, a la platja del Varador ha avançat la seva obertura posant-se en funcionament des del 12 de maig i fins el dia 16 de setembre. Durant aquest període ha rebut 6.785 visitants dels quals 3.779 han estat demandants amb atenció personalitzada, han suposat 5.440 consultes.

Perfil del visitant

En relació al total de consultes gestionades aquest estiu per l'oficina de turisme i el punt d'informació, un 83,95% dels visitants eren de nacionalitat espanyola, i un 16,05% estrangers. Aquests procedeixen majoritàriament de França, Regne Unit, Argentina, Itàlia i Alemanya. Dels visitants amb nacionalitat espanyola, un 65,8% eren de Mataró, un 4,1% de la resta del Maresme, un 10,75% de la resta de comarques de Catalunya, principalment del Barcelonès, el Vallès Oriental i el Vallès Occidental i un 3,3 % d'altres comunitats. Destaca l'augment d'un 24,9 % de visitants estrangers i l'augment d'un 56,6% de mataronins respecte a la temporada 2006.

Per franges d'edat, els més nombrosos han estat els usuaris entre 40 i 65 anys amb un 38,6%, seguits dels usuaris entre 25 i 40 anys que han suposat un 37,0%. Els majors de 65 anys han representat un 13,9 % i els menors de 25 anys un 8,1%. Un 2,4% sense oferir la dada.

Un 68,2% residien a Mataró, un 18,7% estaven de pas per la ciutat però no hi pernoctaven i un 6,7% s'allotjaven a la ciutat. Un 6,4% sense oferir la dada.

Tipus d'informació

Pel que fa el tipus d'informació sol·licitada, les consultes més freqüents han estat: informació sobre festes i esdeveniments (16,1%), informació general i assessorament sobre què visitar o que fer a la ciutat durant la seva estada (15,9%), plànol turístic de la ciutat (14,3%), material de difusió divers (10,5 %), informació sobre l'audioguia (4,7%), rutes i visites culturals (4,6%), sobre mitjans de transport (3,9%), shopping (2,8%), restauració i gastronomia (2,4%), equipaments i serveis a les platges (2%), sobre allotjament (2%).

Rutes i visites guiades i servei d'audioguies

Un total de 970 persones han participat de les rutes, visites guiades i audioguiades. L'IMPEM ha incorporat noves propostes, com les visites guiades a la Fundació Jaume Vilaseca. Una altra de les novetats ha estat la gratuïtat de les rutes i visites, a excepció de la Ruta Puig i Cadafalch Mataró-Argentona (és de pagament com en temporades anteriors ja que inclou servei de transport entre els dos municipis).

En concret, s'han fet 8 sortides de la Ruta modernista a Mataró, que ha comptat amb un total de 159 participants. De la Ruta Puig i Cadafalch Mataró-Argentona s'han fet dues sortides i hi ha participat 49 persones. També s'han fet 9 visites a la Vil·la romana de Torre Llauder, amb 148 participants. La visita guiada a la Basílica de Santa Maria i al conjunt dels Dolors s'ha fet en 9 ocasions amb un total de 139 participants, i s'han organitzat 10 visites a Ca l'Arenas, centre d'art del Museu de Mataró, amb 86 participants. D'altra banda, la Ruta del Mar s'ha realitzat en 7 ocasions i ha comptat amb 99 participants. Durant el juliol la Fundació Jaume Vilaseca va rebre 24 persones.

En total 704 persones han realitzat alguna ruta o visita guiada a la ciutat. Aquesta xifra suposa 377 persones més que a l'estiu 2006,un 115% més respecte a la temporada anterior.

Segons es desprèn de les enquestes de valoració realitzades entre els usuaris de les rutes i visites guiades, un 56% valoren el contingut de la ruta/visita com a molt interessant, i un 38% interessant, un 6% el troben correcte i només un 1% el troba poc interessant.

D'altra banda, la ruta audioguiada per Mataró, que ja fa un any que es va posar en funcionament, ha comptat amb 266 persones. Això suposa un increment del 39%, si tenim present que l'estiu passat es van comptabilitzar 191 persones. Com a novetat aquest estiu s'han incorporat nous continguts a la proposta inicial, com són els interiors de la casa Coll i Regàs, del conjunt dels Dolors i de la Vil·la romana de Torre LLauder, els quals han ampliat el seu horari d'obertura al públic.

Segons les enquestes realitzades als usuaris de l'audioguia, es desprèn que un 58% dels usuaris són catalans, un 16% de la resta de l'estat i un 26% estrangers. En relació al nivell de satisfacció, el 79% dels usuaris ha valorat el servei com a molt interessant i un 21% bastant interessant. Pel que fa al contingut i explicació de l'audioguia, un 56% el troba molt interessant i un 44% bastant interessant. Un 99% d'usuaris consideren adequat el circuit proposat, mentre que l'1% no el considera adient; i el 78% valora molt positivament el fet de poder organitzar la visita com es vulgui, el 21% ho troba bé i un 1 % ho troba correcte.

En total 970 persones han realitzat alguna visita ja sigui guiada o audioguiada, el que suposa un increment del 87% respecte a la temporada passada.


Oferta de productes al front marítim

L'IMPEM ha impulsat aquest estiu l'oferta dels operadors del sector nàutic de la ciutat que han ofert un ampli ventall d'activitats d'oci i lleure. En concret les activitats relacionades amb el submarinisme (batejos aquàtics, immersions a l'alguer de Mataró, cursos, monitoratge, etc.), la navegació (sortides en barca amb bany a alta mar, una proposta nocturna per explicar contes tradicionals tot fent una passejada amb embarcació, una sortida en barca per veure els focs de Les Santes des del mar, lloguer d'embarcacions al Port de Mataró, cursos d'iniciació, etc.), la vela (batejos de vela, cursos, cursets infantils al Campus d'estiu amb entrenaments d'Optimist, sortides setmanals a les Illes Balears, etc.) i la pesca esportiva amb lloguer d'embarcacions. Per promocionar totes aquestes propostes s'han editat 6.000 fulletons en català, castellà anglès i francès, que per primera vegada han recollit de manera conjunta l'oferta nàutica de la ciutat.

Els empresaris del sector nàutic valoren de manera positiva la campanya d'estiu "Troba el teu dia d'estiu a Mataró" i la seva aplicació específica al producte nàutic. Un 75% dels enquestats consideren que la iniciativa de promoció sectorial per part de l'IMPEM ha repercutit positivament en la seva activitat. Un 50% opina que s'han assolit objectius de captació de nous clients. La procedència d'aquests clients és de Catalunya en un 67,5%, de l'estranger en un 22,5% i de la resta de l'estat espanyol en un 10%.

Les activitats lúdiques i esportives que s'han celebrat al front marítim durant tot l'estiu també s'han difós de manera conjunta mitjançant l'edició de material específic, que s'ha encartat al fulletó de platges. Aquest darrer, que enguany també s'ha editat en castellà, anglès i francès, recollia tota l'oferta de serveis i equipaments de les platges de Mataró.

Altres activitats de dinamització del front marítim han estat la Fira d'artesans vora el mar, que ha comptat una mitjana de 15 expositors d'artesania com: bijuteria en diferents materials, artesania en pell, titelles, roba feta a ma, miniatures de vaixells, articles en fusta, pintura a l'oli. La fira s'ha celebrat durant 10 jornades i es va celebrar el dissabte 28 de juliol (coincidint amb la Festa Major) i els diumenges de juliol i agost per la tarda.

Continuant amb la dinàmica de la temporada passada, s'ha promocionat l'oferta de lleure Mataró, Nit i platja i el cicle Entrellunes. Pel que fa el primer, tant l'oficina de turisme com el punt d'informació turística han mantingut un contacte permanent amb els operadors dels bars instal·lats a les guinguetes de la platja per conèixer setmanalment la seva programació. El cicle Entrellunes promogut per Comerç Mataró Centre i Actua, ha comptat enguany amb activitats com Els jocs d'estiu, a la plaça de la muralla, que ha suposat 24 dies d'activitats, amb una participació aproximada d'uns 500 nens i nenes; les sessions de Tai-Txi amb uns 35 assistents, la banyada nocturna amb uns 10 banyistes i els Contes de lluna a l'espigó on hi van participar unes 60 persones. El cicle Entrellunes encara no ha finalitzat i té pendent de realitzar una altra sessió de Tai-Txi i les Mataronades, visita nocturna al centre històric seguint un itinerari costumista de cultura local, que tindrà lloc el 26 de setembre.