Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Telèfon del Civisme rep més de 25.000 trucades el primer any de funcionament

Escoltar

El Telèfon del Civisme rep més de 25.000 trucades el primer any de funcionament

El Telèfon gratuït del Civisme, el 900 859 009, ha rebut 25.778 trucades durant el seu primer any d'existència. Aquesta eina va néixer el novembre de 2006 perquè els ciutadans poguessin comunicar incidències a la via pública i als serveis municipals i facilitar la participació activa per una ciutat més cívica.

La majoria de les trucades, un 53,85%, són pel servei a domicili de recollida de voluminosos. Aquest servei gratuït s'activa quan un ciutadà truca al Telèfon del Civisme per concertar el dia i l'hora perquè li vinguin a buscar els mobles o trastos vells. Un 35,35% de les trucades han estat per informar sobre incidències a la via pública i un 10,80% per fer suggeriments i altres temes de diferents tipologies. Les incidències al carrer que els ciutadans informen a través d'aquest mitjà són molt diverses: brutícia al carrer, semàfors espatllats, sol·licitud de papereres, enllumenat espatllat, denúncies de comportaments incívics o esvorancs al carrer, entre d'altres.

El Telèfon del Civisme va rebre un major nombre de trucades durant els mesos d'estiu: juliol, agost i setembre.

Novembre 2006: 1.610 trucades
Desembre 2006: 2.117
Gener 2007: 2.045
Febrer: 1.798
Març: 2.077
Abril: 1.696
Maig: 1.705
Juny: 1.439
Juliol: 2.563
Agost: 2.146
Setembre: 2.244
Octubre: 2.356
Novembre 2007: 1.982

El Telèfon del Civisme dóna servei les 24 hores del dia, és una iniciativa que va néixer des del Servei d'Atenció Ciutadana i que s'engloba dins del Pla d'Acció del Civisme. Aquest mitjà gratuït té com a objectius la implicació de la ciutadania en un civisme actiu, el respecte de l'espai col·lectiu, la millora de la convivència i les relacions ciutadanes i la reducció dels actes incívics premeditats.