Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Saló Internacional del Turisme a Catalunya promociona la ciutat de Mataró

Escoltar

El Saló Internacional del Turisme a Catalunya promociona la ciutat de Mataró

S’hi presenta una nova ruta que farà una recorregut històric pel municipi

Mataró serà present un any més al Saló Internacional del Turisme a Catalunya (SITC). El saló se celebra a partir d’avui dijous fins diumenge 19 d’abril en els palaus 1, 2, 3 i la plaça de l’Univers del recinte de Montjuïc. En aquest certamen, organitzat per la Fira de Barcelona, es presenten les propostes de 1.300 expositors directes i representants de 62 països i de totes les comunitats autònomes.




La participació de Mataró es realitza a través de la Diputació de Barcelona que promociona la província a través d’un macro estand distribuït en diferents espais: un espai per als municipis i ciutats turístiques de la província, que compta amb la participació de Mataró, juntament amb d’altres ciutats com: Badalona, Castelldefels, Granollers, Pineda de Mar, Sabadell, Sitges, Terrassa, Vic i Vilafranca del Penedès. Aquest espai, juntament amb els espais de línies de producte i àrea institucional de representació de la Diputació i els 17 consorcis de promoció turística de la província, constitueixen la presència de tot el territori provincial.


 

L'estand institucional de la Diputació s’inaugura avui dijous 16 d’abril a les 13 h, i en representació de Mataró hi assistirà la presidenta de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero.

 

Un dels principals objectius de l’IMPEM en el marc de la promoció de la ciutat és posicionar Mataró com a destinació de turisme urbà amb una atractiva oferta de productes: comerç urbà, cultura, mar, natura, tecnologia. Per aquest motiu, el Saló Internacional del Turisme a Catalunya és una plataforma molt important per projectar la imatge de la ciutat, i impulsar i donar a conèixer als visitants del Saló, prescriptors i agents del sector turístic l’oferta turística de la ciutat; atesa la seva capacitat d'atracció de visitants de Barcelona i província especialment, perfil de turista que coincideix amb l'estratègia actual de Mataró enfocada al turista de proximitat i de consum d'un dia.

 

 

Rutes audioguiades de Mataró 2009



El Saló també serà la plataforma per presentar al públic assistent les noves propostes turístiques d’atracció de visitants i de promoció de la ciutat: el fulletó de rutes i visites guiades i audioguiades 2009 i la guia gastronòmica de Mataró, editats per l’IMPEM.

 

El fulletó de rutes recull una dotzena de propostes culturals i lúdiques per descobrir, a través de visites guiades o bé amb l’audioguia, els indrets més singulars i les propostes patrimonials més interessants i gaudir de la cultura i de la ciutat durant tot l’any. Amb aquesta iniciativa es podran realitzar rutes i visites durant tot l’any.

 

Una de les novetats de la cartera de rutes i visites és la posada en marxa d’una nova ruta a la ciutat: la ruta per la història de Mataró. Un nou recorregut guiat que permet conèixer una part del patrimoni arqueològic i històric de la ciutat, des de l’Iluro romana fins a l’època del Modernisme. Una altra de les novetats, és la incorporació de la Nau Gaudí al circuit de la ruta modernista, on el visitant podrà conèixer una de les primeres obres d’Antoni Gaudí, la Cooperativa Obrera Mataronense.

 

Per tal de promocionar la cartera de rutes i visites, s’oferiran visites i rutes guiades a Mataró a través d’un “joc de pistes” organitzat per la Diputació i en el que hi col•laboren els diferents municipis i territoris de la província.

 

La nova guia gastronòmica de Mataró és l’altra novetat que es donarà a conèixer i que es promocionarà a la fira. Aquesta és una segona edició de la guia editada l’any 2007, amb la que es disposarà d’un producte actualitzat que contribuirà a la difusió de la variada i rica oferta gastronòmica local.